13 C
Pécs
hétfő, november 25, 2024
KezdőlapAbszolút PécsMichelisz: Pécsnél nincs jobb hely

Michelisz: Pécsnél nincs jobb hely

Sikerei ellenére is végtelenül szerény a pécsi Michelisz Norbert, akit most többek között arról kérdeztünk, mit szeret Pécsben, mennyi idő alatt teljesíti sztrádán a Pécs-Budapest távot, és mi van a csillogás mögött. Interjú!

Úgy kezdte, ahogy a legtöbb mai fiatal srác: számítógép előtt ülve ragadott billentyűzetet, majd kormányt, s próbálgatta a legjobb szimulátoros játékokat. Később már nagyban versenyzett ily módon, mígnem egy igazi kocsit kapott a feneke alá. Nem volt megállás. Ma a legnagyobbak között versenyez a túraautó-világbajnokságban (WTCC), ráadásul futamokat nyer.

– Honnan, mivel jöttél Pécsre?

– Most két futam között vagyok, így csak Pestről Pécsre. Ha nem is pont olyan kocsival, mint a világbajnokságon, de egy hármas BMW-vel érkeztem. Mindig megkapom ingyen a legújabb modellt használatra, s egy bizonyos kilométer mennyiség megtétele után kapok egy másikat.

Civilben nem száguldozik

– Mennyi idő alatt értél le?
– Ha arra célzol, száguldozom-e a versenypályán kívül is, a válaszom nem. Kényelmes tempóban haladok általában, hiszen amióta kész a sztráda, van időm gondolkodni, kikapcsolódni a szériaautóban. De amúgy sem vagyok az a közúton kétszázzal száguldozó típus. Bőven elég élményt adnak hétről hétre a versenyek ilyen tekintetben.

– Ha nem is rohansz időről időre fejvesztve Pécs felé, azért az ismerőseid tudják, megőrülsz a városért.
– Bár a versenyek miatt folyton utazom, így több kontinens számos városát sikerült tüzetesebben átnéznem, megismernem, tudtam élni bennük, mégsem rendelkezik egyik sem olyan vonzerővel számomra, mint Pécs. Pár nap után, bárhol is legyek éppen, feltör belőlem a honvágy, visszavágyom a Mecsek lábai alá. Méretéből, hangulatából fakadóan páratlan hely, itt vannak a barátaim, a szeretteim, ráadásul a környező vidék is sokszínű, szerethető, ideális.

– Ettől függetlenül, feltételezem, volt benned ambíció, hogy kitörj a város falain belülről. Tudatosan építetted a karriered vagy megtaláltak?
– Ugyanúgy kezdtem, mint bármelyik kis srác. Számítógéppel játszottam, majd az internetes szimulátor-bajnokságokon indultam sikerrel. Ezzel együtt nagyon sokáig nem volt módom igazi versenyautót kipróbálnom, de egyszer csak jött a lehetőség a Zengő Motorsporttól 2006-ban, hogy próbáljak ki egy kisebb túraautót.

– Nem rezeltél be?
– Semmilyen információval nem rendelkeztem arról, hogy milyen vezetni egy átépített szériaautót versenykörülmények között, hiszen a szimulátor csak részben adja át az élményeket. Éppen emiatt nem fűztem sok reményt a lehetőséghez, arra meg végképp nem gondoltam, hogy akár a nemzetközi porondon megmérettethetem magam.

– Milyen érzés belülről az, amiből nekünk csak a csillogás, a világjárás, a száguldás, a gazdagság jut eszünkbe?

– Amit kívülről látnak, a pompa, a csillogás, csak egy kicsiny szeletét jelenti az egésznek. Azzal kevesen vannak tisztában, hogy milyen erőfeszítéseket jelent egy a csapatnak, hogy ilyen apró országban összeszedjék az induláshoz, a szerepléshez szükséges pénzeket a szponzoroktól. Közben a versenyző hetekig távol van az otthonától, időzónákat utazik át, nem látja a szeretteit. Ráadásul a munkám során, azaz a pályán milliszekundumok alatt kell olyan döntéseket meghoznom, melyek egy teljes versenyhétvége erőfeszítései elé tehetnek pozitív vagy negatív előjelet.

– Más állás után azért csak nem nézel egyelőre?
– Közel sem. Ez az első olyan szezonzárás, amikor már viszonylag tisztán látom a következő idényt, hiszen eddig volt, hogy a rajt előtt hetekkel tudtam meg, indulhatok-e a sorozatban. Mostanra bizonyossá vált, hogy változatlan felállásban folytathatom a küzdelmet.

– Ambíciók, Formula-1 , rali-világbajnokság?
– Hosszú távra ezen a területen nem lehet tervezni. Megelégszem azzal, ha autóversenyző maradhatok, s színvonalas küzdelmekben vehetek részt. Ha öt év múlva beszélgetünk, és még mindig a túraautózásban szerepelek, elégedett leszek; ma teljesen kielégít ez a szakág. Később, talán egyszer ralizni is tudok. Meglátjuk.

 

[frame]Névjegy

Michelisz Norbert tizenéves korábban kezdett számítógépes szimulátorokkal foglalkozni, és sikereket ért el különböző internetes bajnokságokban. E viadalokon figyelt fel rá Wéber Gábor, aki akkoriban a Zengő Motorsport legsikeresebb autóversenyzője volt. Tesztlehetőséget kapott, s be is nevezték a 2006-ban elindított Suzuki Swift-kupába. Egy évvel később Michelisz előreléphetett a Renault Clio-kupába. A kezdeti nehézségek után összesen nyolc győzelmet aratott a tizenöt futamos bajnokság során, és felülmúlta ellenfeleit. A Zengő Motorsport 2010-ben nevezte be a WTCC-be.[/frame]

Hirdetés
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő