Eladni egy lakást nem egyszerű, a titok nyitja ugyanis egy jól megkomponált hirdetés. Jó leírás, szép fotók, ennyi. Ezt azonban sokan nem tartják elég fontosnak, ezzel pedig csak hátráltatják a várva várt üzletet. Mert hát mi sem csábítóbb, mint egy hirdetésben ismeretlen emberek halomba gyűrt szennyes zoknijait nézegetni.
Mi kell ahhoz, hogy jól működjön a lakáshirdetésünk? Sokan agyalnak el ezen a kérdésen, de sajnos nem feltétlenül időben. Ha ugyanis kiraktuk a netre a hirdetésünket, és utána nem jön rá érdeklődő, csak nézünk, hogy mégis mit rontottunk el. Ezt, a ma sajnos teljesen tipikus problémát orvosolandó, bemutatjuk a lakáshirdetések tipikus hibáit.
Rádi Gabriella, a Duna House pécsi munkatársa lapunknak elmondta, hogy két tényező precíz összehangolása játszik kulcsszerepet egy jó lakáshirdetés elkészítésében. Az első a lakás leírása. Mindenképp fel kell tüntetni a szobák számát, a lakás méretét, a fűtéstípust, de érdemes kitérni arra is, hogy panel vagy tégla az épület. Emellett olyan részletekbe is belemehetünk, mint például, hogy volt-e valamikor felújítva a lakás, szigetelték-e, milyen idősek a nyílászárók, vagy jár-e tároló a lakásához.
A szöveg azonban másodlagos, az elsődleges szűrő egy potenciális lakáskeresőnél – mondta Rádi – az, hogy mit gondol a lakásról a hirdetésbe ágyazott képek alapján. A képek tényleg többet mondanak ezer szónál, épp ezért Rádi hangsúlyozta, hogy ma már nem igazán éri meg kép nélkül hirdetni egy lakást, ugyanis az üres hirdetési oldal senkinek nem fogja felkelteni az érdeklődését.
Feltétlenül legyen alaprajz a lakáshoz, de ennél fontosabb, hogy jó fotókat készítsünk az ingatlanról. Figyeljünk oda arra, hogy megfelelő fényviszonyok között fényképezzünk, jó minőségben, ha ugyanis túl sötét, képet készítünk, nem lesznek kivehetőek a részletek, ráadásul a lakás hangulatán sem dobnak. A lényeg tehát, hogy szép napos időben (vagy felkapcsolt villanyok mellett) fotózzunk, felhúzott redőnyökkel és reluxákkal, ha pedig kell vakuzzunk.
Egy lakáshirdetés nem titkolt célja, hogy minél többet mutasson meg a „portékából”, azonban a tapasztalatlan és óvatlan hirdetők gyakran esnek abba a hibába, hogy mindent meg akarnak mutatni abból, ami a szobákban felhalmozódott. Legyen az bármi. Rend a lelke mindennek, ezt pedig Rádi is kiemelte. A kacatok, eldobált apróságok, otthagyott ruhák, és minden más, ami nem odavaló. Ezek bizony elvonják a figyelmet a lényegről, és kifejezetten taszítóvá varázsolja a lakást.
Emellett fontos, hogy ne szerepeljen a képeken állat vagy ember, hisz nem egy családi fotóalbumot nézegetünk. Amikor pedig beállítjuk a képet, fókuszáljunk a középpontban lényeges elemekre, olyan dolgokra, melyeket lakásunk erényének vélünk.