Az M6-os autópálya új, a horvát határig érő szakaszának építése egy banális hiba miatt tovább fog csúszni, a kivitelezésre ugyanis új közbeszerzést kell kiírni.
Az ATV híradója szerint a sztráda tervezett új szakaszán, a mohácsi csomópont környékén egészen egyszerűen kifelejtettek a közbeszerzésből egy 200 méteres szakaszt, amely egyébként a korábbi tervpályázatban sem szerepelt – írta meg a 444.hu.
Az egészen hihetetlennek tűnő hiba miatt új közbeszerzést kell kiírni a kivitelezésre, ami miatt tovább fog csúszni az M6-os meghosszabbítása.
Frissítés:
A kormány szerint a tervezési hiba miatt a közbeszerzési eljárásból és a tervpályázatból is kimaradt szakasz koncessziós szerződését még a Gyurcsány-kormány kötötte 2007-ben, a hiányzó részre a koncessziós társaságnak volt építési engedélye – írja a Telex.
Kiderült: eredetileg is számoltak azzal, hogy ezt a szakaszt csak a jogi kérdések rendezése után tudják megépíteni, de az engedélyeket úgy adták ki, hogy a forgalom a többi sávon ki tudná kerülni a hiányzó részt.
Tehát nemcsak tavaly augusztusban lehetett tudni, hogy valami nem stimmel az M6-os autópálya építésénél, hanem jóval hamarabb – közli a Telex.
Mivel az Építési és Közlekedési Minisztérium tavaly októberben írt ki új közbeszerzést erre a szakaszra, ezért tovább csúszhat az M6-os megépítése a horvát határig.
Az ATV riportja szerint a 20 kilométeres sztrádaszakasz a magyar oldalon kilométerenként 4,4 milliárd forintért épül, míg a horvátországi folytatása (ahol ugyanilyenek a terepviszonyok) mindössze kilométerenként 1,1 milliárd forintba kerül.