2020-ban tényleg belföld az új külföld

Hirdetés

A II. Turisztikai Kerekasztalt tartották a Littke Palace Látogatóközpontban a város két alpolgármestere, neves vendéglátóhelyek és szálláshelyek munkatársai, valamint a sajtó részvételével. A rendezvényen értékelték a Pécs NYITVA! kampányt, de szó esett az őszi-téli szezonról és az adventi programokról is. 

Amint azt Kincses Márk, a pécsi önkormányzat turizmusfejlesztési osztályvezetője elmondta, a Pécs NYITVA! turizmusélénkítő kampány népszerű volt. Ezt mi sem jelzi jobban, mint az, hogy összesen 91 – 28 szálláshely, 26 gasztronómiai szolgáltató, 37 egyéb pécsiség – partner vett részt az akcióban. A szakember a jelenlévőkkel ismertette, hogy sok különböző platformon reklámozták a kezdeményezést, a legtöbb partner pedig jó visszajelzéseket adott a kampánnyal kapcsolatban. Például 100 százalékuk részt venne egy következő ilyen összefogásban, 92 százalékuk elégedett volt a Pécs NYITVA! üzenetével. Mindemellett felhívta rá a figyelmet, hogy a hasonló akciókban szerepet vállaló turisztikai attrakcióknak és vendéglátóegységeknek mindig aktívan kell közreműködniük a siker érdekében.

Kincses Márk

A rendezvényen Juhász Szabolcs, a Magyar Turisztikai Ügynökség turizmusszakmai igazgatója hangsúlyozta, márciusban nagy csapás érte a szektort, ez pedig a 2019-ben tapasztalható kiugróan jó eredményeknek – ami a magyarországi vendégéjszakaszámokat illeti – a végét jelentette. Hozzátette, a pécsi régió sajnos a tavalyi sikeres évben sem mutatott kimagaslóan jó számokat, holott a térség izgalmas látványosságainak jobb kihasználásával ezen változtatni lehetne, van még hová fejlődni.

A nemrég a kormány által nevesített Pécs-Villány turisztikai térséggel kapcsolatban elhangzott, hogy a magas kultúra és a prémium borok emelhetnék ki többek között a régiót. Juhász Szabolcs felhívta a figyelmet a hazai turizmusélénkítő kampányok fontosságára és ajánlotta a jelenlévőknek, hogy keressék a hasonló lehetőségeket az őszi-téli szezonban is.

Elhangzott továbbá az is, hogy országosan átalakultak az utazási szolgáltatásokat igénybe vevők szokásai: míg a belföldi mozgás nagyobb lett, a foglalási idők rövidültek. Vagyis a legtöbben csupán néhány nappal az indulás előtt néznek szállás után. Emellett előtérbe kerültek az aktív turisztikai szolgáltatások, mint a kerékpártúrák, a természetjárás, az evezős programok.

Kincses Márk elmondta azt is, hogy az önkormányzattal Pécsett olyan eseményeket szeretnének szervezni, melyek tervezésében a helyi szolgáltatóknak is része van, emellett pedig számukra is hasznosak. Hangsúlyozta, igaz a mondás, miszerint „belföld az új külföld”, a hazai turizmus mellett valószínűleg maximum a környező országokba való utazás lehet mérvadó a következő időszakban. Hozzátette, tervezik az őszi és téli, valamint adventi programok megvalósítását, de nyilvánvalóan az aktuális járványhelyzetet is figyelembe kell venni minden eseménnyel kapcsolatban.

Ruzsa Csaba alpolgármester elmondta, a fiatal felnőttek és a családosok számára szeretnének sok programot szervezni, fejleszteni szeretnék továbbá a belváros és a Zsolnay-negyed közötti kapcsolatot. Hozzátette, komoly problémákat jelentett a járványhelyzetben bármilyen rendezvényt is tervezni, szervezni.

Balról jobbra: Ruzsa Csaba, Bognár Szilvia, Juhász Szabolcs

A rendezvényen köszöntőt mondtak: Bognár Szilvia alpolgármester, Császár Stefan házigazda, valamint Kincses Márk turizmusfejlesztési osztályvezető.

Hirdetés