2020 januárjától a kétüléses Fusion repülőgépcsalád fejlesztése és gyártása
mellé a négyüléses orosz Il-103 típusú repülőgép gyártásának előkészítése is
megkezdődik, ezáltal a pécsi repülőgépgyár a jövő év elejétől teljes
kapacitáson üzemel.
A Magnus Aircraft Zrt. – amely kompozit kétüléses szabadidős és oktató repülőgépek fejlesztésével, gyártásával és forgalmazásával foglalkozik – ötéves fennállása óta a Fusion UL ultrakönnyű (UL), a Fusion 212 könnyű-sportrepülőgépet (LSA), az eFusion elektromos meghajtású, valamint a vontatásra is alkalmas Fusion Towing repülőgép típusokat tervezte, és azóta gyártja, továbbfejleszti és értékesíti ezeket.
Jövő év tavaszára az Il-103 típusú repülőgéppel, melyet kizárólagosan gyárt és világszinten értékesít, ötre bővül a Magnus Aircraft Zrt. portfóliója.
Jelenleg az orosz repülőgépet főként a pilótaképzésben használják, a UAC (Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorcium) és a Magnus Aircraft Zrt. közös piackutatásai alapján a gazdaságos és megbízható négyüléses repülőgép nagy keresletre számíthat. Ezt is bizonyítja, hogy már meg is rendelték az első száz darabot az újra gyártásra kerülő Il-103-as típusból. Így a jelenlegi megrendelés (amelynek értéke 30 millió dollár) több darabszámot jelent, mint amennyi eddig összesen repült.
A két vállalat, vagyis a UAC és a Magnus Aircraft Zrt. közös együttműködését kiemelt projektként kezeli az orosz kormány, melyet Gyenyisz Manturov orosz ipari és kereskedelmi miniszter személyesen is megerősített Magyarországi látogatása során.
Bár jelenleg az Il-103 típusú repülőgép sárkányszerkezete fémből készül, jövő évtől megkezdődik modernizációja, ami magába foglalja a kompozit szerkezetre való áttervezését is. A fejlesztéshez és a gyártáshoz szükséges alkatrészeket Pécsen és Pécs környékén gyártják le, így a vállalat biztos abban, hogy az első két repülőgépet már 2020 novemberében átadja a kínai vevőnek.