Tavaly a teljes lakosság átlagosan napi 4 óra 46 percet töltött televíziózással. Bár a két nagy országos kereskedelmi csatorna nézettsége némileg csökkent, a tévézésre fordított idő harmadában még mindig ezeket nézik az emberek – derül ki a Nielsen adataiból, amelyeket az MTI-hez is eljuttatott.
Az átlagos tévézési idő nem változott 2011-hez képest, ugyanakkor az 50 évesnél idősebbek némileg többet, míg a fiatalabbak tavaly néhány perccel kevesebbet televízióztak naponta. Emelkedett az általános szórakoztató csatornák közönségaránya – több mint 15 százalékra -, míg a közszolgálati csatornák a nézők 14,2 százalékát vonzották a korábbi 12,1 százalék után. Az emberek a tévézésre fordított idő 8 százalékot meghaladó részében filmcsatornákat néztek, a gyermekadók nézettsége meghaladta az 5 százalékot, míg az ismeretterjesztő csatornáké megközelítette azt. A hírcsatornák nézettsége 4,4 százalékos volt.
Gyakran ültették a tévék elé a nézőket a mozifilmek, a hírműsorok, a szórakoztató- és sportműsorok. A művelődéssel, tudománnyal, kultúrával kapcsolatos programokat azonban kisebb arányban nézték az emberek, mint amilyen arányt a műsoridőn belül képviseltek.