A Tesco-Global Áruházak Zrt. nemcsak a magyarországi üzletei számára vásárol magyar dinnyét, hanem a közép-európai piacaira is jelentős mennyiségben szállít a magyar görögdinnyéből – közölte a társaság szerdán az MTI-vel, hozzátéve: ezen a héten pedig elindult a magyar gyümölcs promóciója a vállalat lengyelországi áruházaiban.
A cseh, szlovák és lengyel Tesco áruházak vásárlói számára eddig 2.700 tonna dinnyét vásárolt az áruházlánc. Ezen a héten speciális promóció indul a vállalat lengyelországi üzleteiben, így további 500 tonna kerül a magyar gyümölcsből a polcokra.
Eddig az áruházlánc mintegy 7.000 tonna magyar dinnyét vásárolt eddig idén – és ez a mennyiség várhatóan még növekedni fog, amíg tart a gyümölcs szezonja – ezzel segítve az ágazat értékesítési gondjainak megoldását.
Az áruházlánc és a Magyar Dinnyeszövetség közös promóciója a múlt héten ért véget, több mázsányi hazai dinnyét osztottak szét kóstolóként a vásárlók között. A Magyar Dinnyeszövetséggel kialakított együttműködés keretében a Tesco 20 magyarországi nagyáruházában népszerűsítették a magyar görög dinnyét.
A Tesco továbbra is nyitott a magyar agrárgazdaság értékesítési kihívásainak megoldását célzó együttműködésre – közölte a társaság.