A Magyar Média Mecenatúra program keretében 75 millió forintos kerettel írt ki pályázatot kistájék- és kísérleti filmek támogatására a Nemzeti Média- és Hírközlési hatóság Médiatanácsa – áll az NMHH csütörtöki közleményében.
Mint írják, a művek szinopszisait február 17-éig lehet benyújtani, a háromszakaszos eljárás támogatott alkotóiról várhatóan június első felében határoznak, előnyben részesítve azokat, akik az oktatásban is használható pályázatot nyújtanak be, illetve vállalják, hogy a filmalkotást kulturális tartalmat közvetítő online médiaszolgáltató is bemutatja.
A médiatanács elkötelezett abban, hogy színvonalas, közszolgálati, művészi értékű kortárs filmalkotások szülessenek. Az elmúlt évek Huszárik-pályázatain eddig 40 film kapott támogatást, összesen közel 250 millió forint értékben – emlékeztet at NMHH.
A közlemény szerint a testület elfogadta a 86 ezer fős vételkörzetű Sopron 104,6 MHz helyi rádiós frekvencia pályázati felhívásának tervezetét, amelyet közösségi jellegű műsorszolgáltatásra kíván kiírni.
Utalnak rá: a frekvencián jelenleg kereskedelmi jelleggel működő Magyar Katolikus Rádió 104,6 hatósági szerződése augusztus 9-én lejár, a médiatanács ebben az esetben is biztosítani kívánja a korlátos, állami frekvenciavagyon részét képező frekvencia folyamatos kihasználását.
Szerződése módosításával közösségi besorolást kapott a kiskunfélegyházi Rádió Smile – tudatták.
Az ülésen a közlemény szerint arról is döntés született, hogy összesen 30 ezer forintos bírsággal sújtják a zalaegerszegi Stúdió FM 96,3 helyi kisközösségi rádió médiaszolgáltatóját amiatt, mert a megrendelő megnevezése nélkül sugárzott politikai reklámot, valamint nem teljesítette a közszolgálati, a helyi közéleti műsorok minimum- és az ismétlések maximális időtartamára szóló hatósági szerződésbeli vállalásait.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa döntött arról is, hogy honlapján publikálja a 2014 második negyedévében az országos kereskedelmi tévében látható termékmegjelenítésekről szóló tanulmányt. Az elemzés kimutatta, hogy a három hónap alatt 6016 termékmegjelenítést tettek közzé az adásokban, ami 10 százalékkal több, mint az előző negyedévben.
Mint írják, 2748 műsorszámban összesen 1307-féle márka tűnt fel, a TV2-n legtöbbször a Nike (731 eset), az RTL Klubon a Mercedes-Benz (75 eset). Termékelhelyezési szempontból a legnépszerűbb műsor a TV2-n a Falforgatók című szolgáltató magazin, az RTL Klubon a Brandmania magazin volt, mindkét műsorban adásonként átlagosan közel 20 termékmegjelenítés volt. A vizsgálat rávilágít arra, hogy a műsortámogatás gyakorlata egyre inkább összeolvadni látszik a termékmegjelenítéssel, és a két újgenerációs reklámmódszer egymás hatásait felerősítve igyekszik figyelmet garantálni a márkáknak, ugyanis a vizsgálati időszakban minden ötödik termékmegjelenés az adott műsorszámot szponzoráló márkához kapcsolódott.