A napokban számoltunk be arról, merre is folyik Pécsett jelenleg útfelújítás (sok helyen), az egyik beruházásról több olvasónk is érdeklődött. Így utánajártunk, miért a pécsi délnyugati elkerülő került be a felújítási programba és mennyibe is került.
Számos útfelújítás folyik Pécsett, a napokban végig is jártuk a legkritikusabb helyszíneket. Felkerestük többek között a délnyugati elkerülőt, amelyen a végéhez közeledik a munka: az új és egyébként remek minőségű aszfaltburkolaton már a közlekedési jeleket festik. Több olvasónk is felvetette azonban: az elkészült munkával tényleg nincs gond, viszont maga az út 2009-ben készült el, és voltak/vannak rosszabb minőségű szakaszok Pécsett, illetve a megyében.
A beruházást nem az önkormányzat, hanem az állami Magyar Közút indította el, lévén ez a szervezet az út „gazdája”. Kérdésünkre Pécsi Norbert Sándor, a cég kommunikációs osztályvezetője közölte, a beruházások ütemezésénél fontos szempont az adott út hálózati szerepe, burkolatállapota, teherbírása, az áthaladó forgalom nagysága is. Magyarán: lehet, hogy egy nagyobb forgalmat lebonyolító útszakasz akkor is előbb kerül sorra a felújításoknál, ha nem annyira rossz az állaga, de több autós érdeke, hogy jobb legyen a burkolat.
– A felújításokra vonatkozóan társaságunk szakmai szempontok alapján javaslatot tesz, azonban a felújításokhoz szükséges források felett nem társaságunk rendelkezik, a végleges projektlistáról az illetékes szaktárca dönt – hangsúlyozta válaszában Pécsi Norbert Sándor. – Tekintettel arra, hogy országosan a közúthálózat fele teljes körű felújításra szorul, ezért az egyes projekteket ütemezetten indíthatjuk el.
A délnyugati elkerülő felújítása is két ütemben zajlott egyébként: még 2016-ban a kertvárosi Lidl áruháznál levő csomópontnál kezdtek, majd idén március végén indult el a második ütem, amely a patacsi körforgalomig tart. A teljes beruházás nettó 222 millió forintba kerül.