Közvetlen járatot indít a Wizz Air Budapestről Várnába, bővíti járatainak számát Palma de Mallorcára és június 18-tól Milánó fő repülőterére, Malpensára üzemel Bergamo helyett – jelentette be Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.
Elmondta, még folynak a tárgyalások a Budapest Airporttal azzal kapcsolatban, hogy tervezik az egyes terminál bezárását a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. Váradi József arra számít, hogy a repülőteret üzemeltető Budapest Airporttal megfelelő árban tudnak megállapodni. A fapados légitársaságoknak ugyanis nincs szükségük például üzleti váróra, így annak költségét sem fizetnék meg – fűzte hozzá.
Az origo.hu szerdán közölte, hogy bezárja az 1-es terminált a Budapest Airport, mivel a Malév csődje utáni lecsökkent forgalmat a 2-es terminál is el tudja látni. Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója elmondta, a bezárás nem megy egyik napról a másikra, de már értesítették a repülőtér dolgozóit és az üzleteket működtető vállalkozókat is. Ugyanakkor az MTI-nek úgy fogalmazott: még nincs végleges döntés.
Váradi József az MTI érdeklődésére kifejtette: az eddigi foglalások 80 százalék feletti arányt mutatnak, a nyári csúcsidőben pedig várhatóan meghaladja majd a 90 százalékot a kihasználtság. A Wizz Air utasai Budapestről a dél-európa célállomások mintegy 80 százalékát érik el – hangsúlyozta a vezérigazgató.
A júniusban Debrecenből Londonba induló járatok foglaltsága a várakozásokat meghaladó mértékű – mondta Váradi József – hozzátéve, hogy várhatóan „további bejelentést” tesznek. Ez Debrecenből vélhetően újabb célállomást, vagy a londoni járatok sűrítését jelentheti.
Bergamo helyett azért választották az átszálló utasoknak kedvezőbb Malpensa repülőteret Milánóban, mert az Alitalia megszüntette ottani bázisát, így kedvezőbb költséggel üzemelhet a Wizz Air ezen a repülőtéren, amelyen 42 légitársaság biztosíthat átszállási lehetőséget, akár a tengerentúlra is.
A várnai járatnyitást és a Palma de Mallorca-i járatsűrítést az igények indokolják – magyarázta Váradi József. Pisába viszont kevesen akarnak repülni, azért a Wizz Air azt a járatát április 15-én megszünteti.
A vezérigazgató szerint a Malév februári leállásával kialakult árversenynek stimuláló hatása van. A fapados légitársaságok árai sokakat utazásra ösztönöznek – fűzte hozzá magyarázatként. Ez az árversenyben is meglátszik, ezen a nyáron olcsóbban lehet Budapestről repülni, mint tavaly. A Liszt Ferenc repülőtéren üzemelő légitársaságok point-to-point, azaz két város közötti járatain minden bizonnyal több lesz az utas a tavalyinál, igaz, a kieső átszálló utasokat nem biztos, hogy pótolják. Véleménye szerint 2012 nyarát még a kiélezett erős verseny jellemzi majd, de 2013-ban konszolidáltan működik a budapesti légi piac.
A Wizz Air, magyar társaságként hosszú távra tervez Magyarországon – hangsúlyozta Váradi József. „Mi nem jöttünk-mentünk” – utalt arra a vezérigazgató arra, hogy a Ryanair korábban kivonult Budapestről, majd a Malév leállása után ismét megjelent. A Wizz Air 2011-hez képest hárommal több, hat repülőgéppel lesz jelen a budapesti bázisán, s a magyar piacon a tavalyi 1,4 millió utassal szemben 2,3 millióval számol. A foglalkoztatottak száma közvetlenül és közvetve 1.500 volt tavaly, s ez a szám 2.400-ra növekszik.
A Wizz Air üzleti éve március 31-én záródik. Számokat a társaság továbbra sem közöl – mondta Váradi József -, de annyit elárult, hogy az utasforgalom 15 százalékkal bővült és a bevételek egy év alatt 20 százalékkal növekedtek.
Arra az újságírói kérdésre, hogy a Wizz Air tulajdonosai terveznek-e változtatást Oszkó Péter igazgatósági tagságával kapcsolatban, Váradi József azt mondta, a kinevezése szakmai alapon történt és a munkáját is szakmai alapon ítélik meg.