Az egyre növekvő benzinárak miatt sokan döntenek úgy, hogy kevesebbet használják autójukat. Pedig számos praktika létezik, amivel jelentősen csökkenthetjük a gépkocsi fogyasztását, és lefaraghatjuk a költségeket. Ezekből mutatunk most be néhányat.
Az autó fogyasztása számos dologtól függ: a vezetési stílustól, a gépkocsi terheltségétől, a gumik minőségétől, a műszaki állapottól és egyéb olyan tényezőktől, amelyeken képesek vagyunk mi magunk is változtatni.
– Az üzemanyagból az autónk motorjának segítségével nyert energiával mozgatjuk járművünket, amit a mérnökök által tervezett optimumhoz legközelebbi értékeken kell üzemeltetnünk. Egy eltömődött levegőszűrő vagy üzemanyagszűrő, az elkoszolódott elhasználódott gyújtógyertya vagy injector, befecskendező elem is befolyásolja a fogyasztást, mert nem megfelelő égést eredményez a motorban. De jelentősen ronthatja paramétereinket egy elromlott hőmérséklet jeladó, lamdaszonda is, mert nem megfelelő jeleket továbbit a motorvezérlő egységnek. Hasonló eredménye lehet egy eltömődött kipufogónak, vagy elégett és szétesett katalizátornak is, de fontos figyelni a futómű beállításra és a fékekre is – figyelmeztet Szabadkai Attila a Weltauto szakértője, a pécsi Autó City használtautó értékesítési vezetője.
Az alacsonyabb fogyasztás érdekében érdemes csak akkor működtetni a szellőztetőt és a klímát, amikor az feltétlenül szükséges. A gumiabroncsok kiválasztásánál se feltétlenül az árra, inkább a minőségre helyezzük a hangsúlyt, ugyanis az összeg, amit a gumin spórolunk, visszajöhet a benzinköltségben. Fontos, hogy mindig az évszaknak megfelelő gumikat használjunk. A nyári forróságban a téli gumik nemcsak jobban kopnak és növelik a fogyasztást, hanem balesetveszélyesek is, a meghosszabbodott fékút miatt.
– A gumiabroncsok minőségén és állapotán túl kiemelten fontos a megfelelő abroncsnyomás, amelyet mindig a körülményekhez kell igazítani, a terhelési szint, a külső hőmérséklet és egyéb tényezők figyelembe vételével – mondja Szabadkai Attila.
Az autót lehetőség szerint ne pakoljuk tele, csak a legszükségesebb csomagokat vigyük magunkkal. Minél nehezebb a jármű, annál több energia szükséges a mozgatásához, ami nagyobb üzemanyag-fogyasztást eredményez. A tetőcsomagtartók, tetődobozok növelik a légellenállást, amitől szintén érezhetően nő az üzemanyag fogyasztás, így ezeket amint szükségtelenné válnak, szereljük le az autóról. Ne tároljuk a csomagtartóban felesleges holmikat, hanem érkezés után pakoljuk ki a csomagokat.
Fontos a jó vezetési technika!
Sokat spórolhatunk az üzemanyagköltségen, ha átgondoltan, egyenletesen és kiegyensúlyozottan vezetünk. A túlzott gyorsítások és hirtelen fékezések által sok energiát pazarolhatunk. Törekedjünk arra, hogy inkább magasabb fokozaton és alacsony fordulatszámon használjuk az autót; kétezres fordulatszám felett érdemes váltani. Fontos továbbá, hogy lassításkor motorféket használjunk, és kerüljük a hirtelen fékezéseket. Tévhit, hogy „üresben” kevesebbet fogyaszt az autó. Inkább váltsunk vissza és fokozatosan lassítsunk. Nagyobb dugóban és vasúti átjáróknál, ha várakoznunk kell, akkor érdemes leállítani a motort, ezzel sok üzemanyagot spórolhatunk.
– A fentieket összefoglalva, igenis komoly hatással van autónk műszaki állapota a fogyasztásra. Érdemes pénzt áldoznunk a jó műszaki állapot fenntartására, mert nem csak biztonságosan, hanem gazdaságosan közlekedni is csak karbantartott autóval lehet – mondja a Weltauto szakértője.
További javaslatokkal, szakértői tanácsokkal várjuk a pécsi Autó City
Weltauto márkakereskedésben! http://www.autocitypecs.hu/
(x)