A Tüke Busz Zrt. vezérigazgatója, Árki Sándor hétfői sajtótájékoztatón közölte, eddig csak toldozgatták a rendszert, ezt azonban tovább nem folytatják. A vezér szerint ugyanis megérett az idő egy olyan rendszer létrehozására, amely számol az elmúlt évtizedekben megváltozott településszerkezettel, munkaerő áramlással és az új lakóterületekkel.
Az egyik kiemelt cél az, hogy az észak-dél és kelet-nyugat tengelyen a lehető legkevesebb átszállással lehessen közlekedni. Ezért átalakítják a vonalhálózatot, amelynek elsődleges tervezetét hamarosan a társaság honlapján közzé is teszik.
Mindehhez várják a pécsiek javaslatait a [email protected] email címen, ahol akár a jegy- és bérletstruktúrára vonatkozóan is megfogalmazhatják kéréseiket. Az utasszámláláson túl közvélemény-kutatást is végeznek, a munka elvégzésében szorosan együttműködnek a Pécs és Térsége Közösségi Közlekedésért Egyesülettel.
Az utóbbi szervezet menetrendi és vonalhálózati referense, Pék Patrik a tájékoztatón elmondta, jobb szolgáltatást szeretnének, méghozzá úgy, hogy ez ne jelentsen pluszkiadást a társaságnak. Szerinte, ugyanennyi forrásból akár több járat is üzembe állíthat, és más nagyvárosokhoz hasonlóan éjszakai hálózatot is működtethetnek.
A tervezet módosításokról elárulta: közvetlen járatot szeretnének Petőfi-aknáról a központba, a 2-es vonalán több buszt járhatna, valamint módosítani kívánják a 7-es járat menetrendjét is úgy, hogy azzal a Malomvölgyből a belvárosba lehessen bejutni.
Az elképzelések szerint – a társadalmi vitát követően – a lakosság és a civil szervezet igényeinek is megfelelő módosítások már januártól életbe léphetnek Pécsett.