Pénz hiányában új fejezet indult a magyar autósport történetében. A Mecsek-rali kisöccse, a Baranya-kupa lesz ugyanis az idei elsőosztályú raliszezon évadzáró versenye. Hétvégén a Mecseken dől el, hogy ki lesz 2012-ben Magyarország abszolút bajnoka.
Az utolsó magyar bajnoki ralifutam szervezője, Miskolc visszalépett. Az ok egyszerű: pénzhiány. Azért, hogy az autósport életben maradjon, nagyobb és népesebb lesz a hétvégi Baranya-kupa, amely eddig kettes kategóriájú verseny volt. A miskolci rali elmaradása miatt azonban Baranyában a „top-osztály” pilótái is versenyeznek majd.
– A korábbi, nagy költségvetésű versenyek ideje lejárt – mondta Markó Tibor, a Baranya-kupa szervezője. – A jövő útja: kevesebb pénzből, ingyenesen látogatható futamok megtartása. A nézőknek ugyanis nincs pénzük arra, hogy az országot átutazzák egy-egy verseny miatt.
A hétvégi rali ezért teljesen ingyenes lesz, még a Komló belvárosában megtartandó prológ is, amelyért például a tavalyi pécsi IRC futamon 3.500 forintot kértek.
Összesen négy kategóriában hirdetnek győztest. Ráadásul a verseny része a közép-európai zóna sorozatnak is.
– Ugyan a Baranya-kupa komlói helyszínnel és központtal fog végigszáguldani a megyén, valójában a gyorsasági szakaszok nagy része ugyanaz, mint amelyeket a Mecsek-ralin megismert a közönség: a klasszikus abaligeti, árpádtetői részek is benne vannak a programban, így olyan, mintha egy kis Mecsek-rali lenne – mondta Szűcs Zsolt, a kupa sajtófelelőse.
A mecseki pályákon 432 kilométert – ebből 140-et a gyorsaságikon – teljesítenek majd a versenyzők. Népszerű pilóták részvételével, amolyan show-betétként, egy „all star” gárda is szórakoztatja majd a közönséget.
Egyébként az évadkezdő Eger-rali is elmaradt, akkor is a komlói Marco Racing Team vállalta a beugró futam szervezését, Bükfürdőn.