Nem akarnak egységes arculatot és tervezett reklámokat a belvárosi boltosok. Pécs főépítésze szerint azonban erre szükség lenne, ráadásul jobban is menne az üzlet.
Régi terv, de hamarosan meg is valósulhat, hogy végre egységes, a nyugati trendekhez igazodó arculata legyen Pécs belvárosának is, ideértve az egyes üzletek reklám-tábláit is.
Nem csak a városháza, hanem Pécs főépítésze is rendet tenne a vizuális káoszban, ráadásul az Amerikát és Angliát is megjárt szakember szerint ez a boltosok érdeke is lenne. Egy letisztult, elegáns, ugyanakkor csalogató reklám ugyanis javítaná az adott kereskedő forgalmát is, nem beszélve arról, hogy „emelné” a termékei színvonalát is.
– Fontos, hogy egy-egy vállalkozás meg tudjon jelenni a közterületeken, de ha nincs a hirdetéseknek meghatározott kerete, akkor a közösségi tereink és a hozzá kapcsolódó üzletek értékét tönkretehetik – magyarázza Csaba Ders.
A főépítész szerint a zavaros, kaotikus vizuális környezetben egy-egy reklámfelület hatékonysága is elveszik – gyakorlatilag nincs értelme kitenni.
– Különösen érzékeny kérdés ez olyan műemléki részeken, mint amilyen a pécsi belváros is. Az itt található üzletek sikere ugyanis szorosan összefügg a területről kialakult képpel – figyelmeztet.
A rikító, sokszor túlságosan harsány, néha egészen gusztustalan felületek inkább riasztják, mint vonzzák a pécsieket és a turistákat. A városházán ezért most azon dolgoznak, hogyan lehetne egységes utca- és városképet kialakítani.
– Szeretnénk ötletpályázatot is kiírni, és tervezzük, hogy bevonjuk a munkába az egyetemistákat is – mondja a főépítész.
A cél az, hogy hasonló színek és stílusok jellemezzenek egy belvárosi utcát. Eközben azonban mindenki megtarthatná saját üzletének egyediségét, hangulatvilágát, az arculat mégis egységet alkotna a jövőben.
[frame]A boltosoknak nem tetszik az ötlet
Az általunk megkérdezett kereskedők nem örülnek felhőtlenül az egységes, modern arculatról alkotott elképzeléseknek. Attól tartanak, elveszítik egyedi megjelenésüket, azzal együtt pedig a vásárlóikat.
– Nem véletlen, hogy így néznek ki az üzleteink. A marketing-háborúban nekünk is fel kell vennünk a kesztyűt – mondja Ágai Tamás, a Tom Market ügyvezetője.
Azt mondja, hamarosan új arculatot dolgoztak ki a belvárosban, amely ugyan „finomabb” megjelenésű lesz, de az eddigi dizáj főbb elemei megmaradnak. Egységes színvilágról vagy arculatról viszont hallani sem akar. Szerinte nonszensz lenne, ha át kellene színezniük a logókat.
Hasonló véleményen van az Európa Pékség egyik tulajdonosa, Jagicza Gábor is.
– Hatalmas verseny van a pékségek között, a túlélés a cél. Ehhez pedig kell a figyelemfelkeltés. Ahhoz, hogy betérjenek hozzánk, a termékeink minősége mellett legalább 50 százalékban ugyanolyan fontos a hívogató vizuális megjelenés is – magyarázza.
Jagicza szerint az támogatható, hogy az épületeken elhelyezett kilógó reklámtáblák egységesek legyenek. A cége színvilágát, arculati elemeit viszont ő sem változtatná meg.[/frame]
[poll id=”83″]