Ha lejár a munkaideje, kezébe veszi Krúdy egyik regényét vagy felhúzza természetjáró bakancsát és nekivág a Mecseknek. A képzőművész ambíciókkal is megáldott Vajda János a Belügyminisztériumból jött Pécsre, hogy precíz, gyors és nem utolsósorban mosollyal megáldott ügyintézőket igazgasson az új pécsi járási hivatal élén.
– Mi az elsődleges cél?
– Januártól negyven település tartozik a pécsi járási hivatalhoz. Ez azonban nem lehet akadály, a cél az, hogy olyan hivatalt működtessünk, ahol az ügyintézők vannak az ügyfelekért, s nem fordítva. Olyan szemléletváltást szeretnénk képviselni, melynek köszönhetően az ügyfelet nemcsak precíz és szakmailag felkészült, hanem egyben udvarias és figyelmes ügyintézők is várják.
– Fiatalon kapja meg egy teljesen új hivatal vezetését. Milyen tapasztalata van?
– Tizenegy éves szakmai múlttal rendelkezem, melynek során végigjártam az államigazgatás több területét és a ranglétrát is. Hivatásos pénzügyőrként dolgoztam a Vám- és Pénzügyőrségnél, bírósági titkár is voltam, majd az adóhatóságnál szereztem tapasztalatot, ezt követően lettem a Belügyminisztérium főosztályvezető-helyettese.
– Budapestről vissza Pécsre? Nem sokan tennék meg ezt a lépést.
– Nemcsak szakmai, hanem személyes indíttatás is állt a választás mögött. Ide kötnek a családi, baráti szálak, a mediterrán atmoszférájú, barátságos nagyváros, Pécs és persze a Mecsek.
– A Mecsek?
– Igen. Ha nem dolgozom, természetet járok. Szeretek túrázni.
– És ha rossz az idő?
– Krúdy Gyulát, Márai Sándort és Wass Albertet olvasok. Szeretem az irodalmat és a történelmet, na és szívesen rajzolok is. Gyerekkoromban rajzversenyeket nyertem, festettem is.
– Mégis jogásznak állt?
– A praktikum győzött, hiszen nem igazán lehet megélni csak a művészetből. Már gyermekkoromban rajongtam azokért a regényekért, filmekért, amelyek a tárgyalótermek világát mutatták be. Meg is tetszett a tárgyalótermi közeg.
– De nem tárgyalásokra jár.
– Számomra a jelen legnagyobb kihívása, hogy az ügyintézés minél egyszerűbbé és gyorsabbá váljon, így elégedetten és mosollyal távozzanak az ügyfelek a hivatalból.
– Mosollyal ügyet intézni?
– Igen, úgy is lehet. A kormányhivatal kiadott egy etikai kódexet, és tréningekre is járnak majd az ügyfélszolgálaton dolgozók. A cél az, hogy ügyfélközpontú, gyors és precíz legyen a hivatali ügyintézés, ahol az állampolgároknak szolgáltatást nyújtanak. Fontos lépés lesz az is, hogy olyan kormányablakokat alakítunk ki, ahol 2500 ügytípus elintézésében tudnak segíteni az ügyfeleknek. Ez hatalmas feladat, hiszen jelenleg 62 üggyel kapcsolatban áll a kormányablak az ügyfelek rendelkezésére.
[frame]
Névjegy:
Dr. Vajda János 1977-ben született Szigetváron. 2001-ben a Pécsi Tudományegyetemen jogászként doktorált. 2002-től a Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnokságának hivatásos pénzügyőre és fogalmazója lett előbb Budapesten, majd Pécsett. 2004-től a Siklósi Városi Bíróság felsőfokú bírósági tisztviselője, majd 2006-tól bírósági titkára volt. 2008-tól az APEH Dél-Dunántúli Regionális Igazgatóságán dolgozott jogászként és vezető tanácsosként. Mostani kinevezéséig a Belügyminisztériumban főosztályvezető-helyettesként dolgozott.
[/frame]