Sok, eddig ködös részlet tisztázódhat a Tüke Busszal kapcsolatban, ugyanis az önkormányzat városfejlesztési és kommunális bizottsága megannyi kérdéssel bombázza kedden a társaság vezetőjét. Kiderül, mennyi buszt lehet kiállítani, tartják-e a menetrendet, mi lesz a buszvásárlással.
Rendhagyó, valószínűleg a pécsiek tízezreit érdeklő és érintő kérdések kapcsán tart ülést kedden a városháza egyik bizottsága. Keresztes László Lóránt, a városfejlesztési és kommunális bizottság alelnöke arra készül, hogy lerántja a leplet a Tüke Buszt érintő összes fontosabb kérdésről. Ehhez a buszvállalat vezetőit és a szakszervezeti vezetőt, Hofekker Ferencet hívja majd segítségül.
– Tiszta vizet szeretnénk önteni a pohárba, hiszen egyrészt a városháza, másrészt az utazó pécsiek is kíváncsiak lehetnek a város közösségi közlekedését szolgáló társaság munkájára. Például arra, hogy milyen problémák és miért fordulnak elő a menetrend betartásával kapcsolatban, számíthat-e a város új buszok érkezésére, mi volt a decemberi sztrájk vagy puccs igazi oka – sorolja Keresztes, akinek kezdeményezésére most behívják a cégvezetőt, Árki Sándort is.
– A közösségi közlekedéssel kapcsolatban sok, egymásnak ellentmondó információ forgott közszájon az elmúlt hetekben. Az egyik ilyen, hogy a decemberi puccs vagy vadsztrájk a buszvezetők fizetésemelésének elmaradása, a buszok műszaki állapota vagy más miatt történt-e meg. De ugyanilyen fontos, hogy a meghiúsult buszvásárlás után mihez kezd a társaság, mi a cég B-terve. Halljuk ugyanis, hogy a piacon nehezen fog találni Pécs jó minőségű, használt buszokat – mondja.
Emellett Keresztes szerint az utóbbi időszakban komoly tanácsadói átvilágításnak is alávetették a céget, így – ha rendelkezésre állnak adatok – ennek megállapításait is szívesen meghallgatnák az érintettektől.
– A legfontosabb válaszokat pedig a menetrenddel, az utasok részéről érkező panaszokkal kapcsolatban várjuk. Tudni szeretnénk, hogy pontosan hány, milyen jellegű probléma van a szolgáltatással? Mit tesz, tehet a társaság a menetrend betartása, betartatása érdekében. De arra is választ várunk, történt-e, s hány esetben forgalom közbeni meghibásodás az elmúlt egy hónapban; emellett választ várunk arra is, mennyit költ a Tüke Busz Zrt. havonta buszok javítására, átlagosan hány jármű van szervizben egy-egy napon?
Keresztes László Lóránt azt mondja: elsősorban azt szeretnék, hogy a legilletékesebbek adjanak tiszta képet a pécsi buszközlekedés aktuális kérdéseiről.
Szerettük volna megtudni a Tüke Busztól is, hogyan készülnek a keddi meghallgatásra, de mindeddig nem kaptunk válaszokat a kérdéseinkre.