A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium sajtóközleménye:
„A Fővárosi Kormányhivatal V. Kerületi Hivatala lesz első fokon az eljáró hatóság az útügyi engedélyezési eljárásokban, kivéve összeférhetetlenség esetén. Ilyenkor a Fővárosi Kormányhivatal megkeresésére bármely másik kormányhivatal kijelölheti valamelyik járási hivatalát az adott eljárás lefolytatására. Ezen módosítást és több más, a működtetést racionalizáló, technikai jellegű módosítást tartalmaz a Kormány által elfogadott rendelet a járási hivatalok működésének tapasztalatai alapján, amely tegnap jelent meg a Magyar Közlönyben.
Elősegítve a helyi védelmi bizottságok gyors és hatékony munkavégzését, a helyi védelmi bizottságok titkári feladatait a járási hivatalvezető-helyettes látja el a jövőben, aki a helyi védelmi bizottságot vezető járási hivatalvezető közvetlen alárendeltségében dolgozik. Munkáját a megyei védelmi igazgatási és katasztrófavédelmi igazgatási szervek megfelelő felkészítéssel és folyamatos továbbképzéssel segítik.
A kormányrendelet kitér arra is, hogy egy járásban több településen is található okmányiroda, akkor a járási hivatal vezetője által meghatározott, az ügyfél lakóhelyéhez legközelebb eső okmányiroda jár el hivatalból” – ez áll a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium sajtóközleményében.