Dunántúlon terjeszkedne a Praktiker. Tíz mini áruház megnyitását tervezik.
A Praktiker új értékesítési koncepciója alapján dunántúli városokban folytatná mini áruházas terjeszkedését, a barkácslánc a következő két-három évben nem tervezi közepes és nagy alapterületű áruházak megnyitását, esetleg átvételét Magyarországon.
A cég szerdai közleménye szerint eddig Sátoraljaújhelyen és Komáromban nyitott mini áruházat teszt jelleggel, amely az első forgalmi adatok szerint beváltotta a reményeket, elsősorban a hazai vásárlóknak köszönhetően. Sátoraljaújhelyen minden tizedik, Komáromban minden harmadik vevő érkezett a határon túlról, és fizetett euróval.
A következtetéseket levonva a Praktiker elsősorban a Dunántúlon folytatja terjeszkedését a következő három évben, 10 áruháznyitást tervez. A cég olyan településeket vizsgál, amelyek vonzáskörzetében legalább 30 ezren élnek, e városokban 1000-1500 négyzetméteres üzletegységeket bérelne, és áruházanként 4-5 ezer féle árucikket árusítana.
A Praktiker magyarországi leányvállalata jelenleg a német anyavállalat jóváhagyására vár az expanzió folytatásához.
A társaság várakozása szerint az idén a 370 milliárd forintosra becsült hazai barkácspiac zuhanása lassul, vagy megáll, és esetleg tovább tisztul a piac.
A Magyarországon 1998 óta folyamatosan terjeszkedő társaság 30,06 milliárd forintos nettó forgalmat ért el a hazai piacon a 2011-es üzleti évben. A tavalyi évről még nincsenek végleges adatok, de korábbi közlés szerint a menedzsment pár százalékos visszaesésre számít.
A Praktiker AG az európai barkácsáruház-piac vezető vállalatai közé tartozik, tavalyi teljes értékesítési árbevétele 3,004 milliárd euró volt, 5,6 százalékkal alacsonyabb az előző évinél. A konszern januári közlése szerint tavalyi bevételéből 811,3 millió euró (az előző évinél 9,3 százalékkal kevesebb) származott külföldi leányvállalataitól.