Három hónap múlva hetekre lezárják a belváros egyik forgalmas pontját, ugyanis elkezdik kijavítani a több éve kontár módon kijavított Árpád-híd felhajtóágát. A munkát a nyári szabadságolások idejére időzítik, hogy minél kevesebb legyen a dugó; szerencsére a többi irányból is megközelíthető marad a felüljáró az építkezés alatt is. A legforgalmasabb kertvárosi buszok fordított útvonalon közlekednek majd.
– Heteken belül kiírjuk a tendert, közbeszerzésen keressük azt a kivitelezőt, aki a legjobb áron, a korábban elkészült terveknek megfelelően tudja elvégezni a munkát. A feladat megindításával a dugók elkerülése miatt a nyári szünet környékére időzítjük a munkákat, hiszen ekkor kevesebben közlekednek autóval, a buszok is ritkábban járnak, azaz eleve kisebb fennakadást okoz egy ilyen fajsúlyú munka – mondta lapunknak Nagy Csaba alpolgármestere azt firtató kérdésünkre, mi lesz az elhasználódott felhajtóággal.
Az alpolgármester leszögezte: igyekeznek majd úgy megállapodni a kivitelezővel, hogy az a lehető legrövidebb ideig kényszerüljön rá a felhajtó forgalomtól való elzárására. A városvezetés úgy számol, hogy néhány hét, de mindennel együtt is legfeljebb két hónap alatt lehet elvégezni a javításokat a nyári szezonban.
Mint arról korábban beszámoltunk, a szocialista városvezetések ideje alatt egyszer már javították ezt a felhajtót, s éppen ez a mai 100-150 millió forintos munka oka. Történt ugyanis, hogy az egykori munkások olyan kontár munkát végeztek, hogy az úttestről a vizet levezetni hivatott csapadékcsatornák nyílásait is beaszfaltozták; a felelősöket azóta sem sikerült felkutatni.
A rosszul elvégzett munka miatt a télen a víz akadálytalanul folyhatott a tágulási hézagokba, s ott megfagyva roncsolta a betont, a sós lé pedig a vas elemeket kezdte el tönkretenni. Tavaly már a gyalogosok védelmére faácsolatot is épített a városüzemelési cég a felhajtó alatt, hiszen ököl nagyságú betondarabok hullanak a szerkezetből.
A lezárás azokat az autósokat érinti, akik a Kálvin utca felől közelítik meg a felüljárót, illetve busszal utaznak. Előbbiek a Nagy Lajos király útja-Alsómalom utca útvonalán tudnak ráhajtani a létesítményre.
A buszok közül főként a 3-as, 6-os, 7-es járatot használókat érintik majd a változások: ők a számítások szerint a jelenleginél mindössze 2-3 perccel számolhatnak csak hosszabb menetidővel majd a felhajtó lezárása miatt – mondta Bognár Szilvia, a Tüke Busz Zrt. sajtóreferense.
– Terveink szerint a buszok Kertváros felől nem az ÁRKÁD irányába mennek tovább, hanem az Ipar utca, Főpályaudvar, Szabadság utca, Rákóczi út, Alsómalom utca és Árpád felüljáró útvonalon haladnak. Mindez azt jelenti, hogy a buszok fordítva közlekednek majd, mint ahogy megszokhattuk. A tervezett megállóhelyek a Bőrgyár, Ipar utca (így visszaállítják a korábban, 2006b-ban megszüntetett megállóhelyet), Főpályaudvar, Zsolnay-szobor, Árkád, Autóbusz-állomás, Bőrgyár lesznek e szakaszon.
– Amennyiben a tereléssel egy időben megvalósul az új, fonódó autóbusz-hálózat első ütemének bevezetése, úgy a Fagyöngy utca és a Malomvölgyi városrész közvetlen elérést kap a belvárosból. Ez azt jelenti, hogy a 71 és 72-es járatok a Főpályaudvarról indulnak és a Szabadság utca, Rákóczi út, Alsómalom utca, felüljáró útvonalon, majd változatlan módon közlekednek mindkét irányba – tette hozzá Bognár Szilvia.