Magyarországon az online szállásfoglalás egyelőre kevésbé bevett szokás, a magyar internetezők 46 százalékára nem jellemző, hogy a világhálón foglalná le a szálláshelyét, míg 22 százalékuk mindig ezzel a lehetőséggel él – közölte a Kutatópont Kft. hétfőn az MTI-vel 1000 internetező körében májusban végzett, reprezentatív, online közvélemény-kutatásának megállapítását.
Tájékoztatásuk szerint a magyar internetezők csupán fele tervez idén nyaralást, 31 százalék az országhatáron belül. Utazásra leginkább a diplomások költenének, 70 százalékuk tervez valamilyen vakációt, ráadásul minden ötödik diplomás internetező belföldre és külföldre is utazik idén nyáron.
A Kutatópont reprezentatív kutatásából kiderült, hogy az utazással, szállással összefüggő online információgyűjtés – szemben a szállásfoglalással – sokkal elterjedtebb.
A gyakori internetezők 60 százaléka minden alkalommal utánanéz a világhálón a lehetséges szállásoknak, kétharmaduk az úti céllal kapcsolatos információk beszerzésére is használja a webet.
A legtudatosabbnak a fiatalok és a diplomások számítanak, ugyanis a 18-29 évesek 77 százaléka, míg a diplomások 86 százaléka nem indulna el nyaralni anélkül, hogy ne tájékozódna az interneten az úti céllal kapcsolatban.Az internetezők felére jellemző, hogy szeretik egyénileg megszervezni a nyaralásaikat, míg minden ötödik megkérdezett inkább másra bízná ezt.
A gyakori internetezők közül minden tizedik vásárolt valaha kedvezményes kupont az utazásához az interneten, a válaszadók tizede viszont még nem is hallott erről a lehetőségről. Az idén nyaralást tervezők 20 százaléka szándékozik ilyen kedvezményt igénybe venni.
A nyaralási kupont vásárlókról elmondható, hogy jellemzően 40 év alattiak, felsőfokú végzettséggel rendelkeznek, és Budapesten élnek. Mindössze az internetezők 6 százaléka vásárolt már valamilyen belföldi kulturális, zenei vagy gasztronómiai fesztiválra internetes kupont.