-2 C
Pécs
vasárnap, november 24, 2024
KezdőlapHírzónaA "Meki" 97 milliárdért vásárolt

A „Meki” 97 milliárdért vásárolt

Eléri a 37 milliárd forintot a McDonald’s magyarországi beruházásainak összértéke, és 97 milliárd forint értékben vásárolt hazai beszállítóktól alapanyagot 1988 és 2012 között – tudatta a cég hétfőn az MTI-vel annak kapcsán, hogy 25 éve nyitotta meg első magyarországi gyorséttermét.

A közlemény szerint az első nyitást követően a növekedés folyamatos volt: jelenleg a cég központjában és az összesen 98 McDonald’s étteremben közel ötezren dolgoznak, évente átlagosan 80 millió vendéget szolgálnak ki.

A 25 év alatt csaknem 1 milliárd vendég fordult meg a hazai éttermekben, ami azt jelenti, hogy a magyarországi éttermek ez idő alatt minden európai lakost minimum egyszer vendégül láthattak volna.

Kiemelik, hogy az első franchise rendszerben működő vállalatként a hazai McDonald’s fejlődésében kulcsszerepet játszottak azok a magyarországi kisvállalkozások, amelyek jelenleg is a vállalat 98 éttermének közel felét franchise átvevőként üzemeltetik. A franchise partnerekkel közösen a vállalat az elmúlt 25 évben mintegy 50 ezer embernek adott munkát.

A magyarországi beszállítók zöme a kezdetektől folyamatosan biztosítja a magyar alapanyagokat, köztük a csirkehúst, tojást, salátát, szószokat, joghurtot és a hagymát – áll a közleményben. A McDonald’s éttermekben 1996 óta használják a nemzetközileg legelismertebb élelmiszerbiztonsági kockázatkezelő rendszert, a HACCP-t (Hazard Analysis and Critical Control Points), ezzel nyolc évvel megelőzve a 2004-es uniós szabályozást.

Az 1988-as induló választékkal szemben a cégnek ma már közel 300 termékajánlata van. A 25 év alatt volt olyan magyar fejlesztésű szendvics, amelyet más országok is felvettek az állandó termékpalettákra.

Erre példa a sertés McFarm, vagy a reggeli Fresh McMuffin, amelyek a külföldi vendégek körében is nagy sikert értek el a közlemény szerint. Az évek során a McDonald’s egyedi, magyarországi promóciókhoz is fejlesztett termékeket, ilyenek például a Magyar hetek keretében árusított lángos, fasírt és aranygaluska, vagy a múlt év egyik kedvence, a hartai kolbászos hamburger.

A McDonald’s Magyarországi Étterem Hálózat Kft. tavaly közel 2 százalékkal, 22 milliárd forintra növelte nettó árbevételét, adózott eredménye több mint kétszer ekkora tempóban, 58,2 millió forintra nőtt.
A McDonald’s Europe a kontinens legnagyobb étteremlánca. A cég 38 országban több mint 7 400 éttermet üzemeltet, 415 000 embernek ad munkát és több mint 15 millió fogyasztót szolgál ki naponta. Az európai McDonald’s éttermek több mint 72 százalékát önálló helyi vállalkozók üzemeltetik.

Hirdetés
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő