Hamarosan Oroszországban nyit új boltot a Zsolnay Porcelánmanufaktúra Zrt., miközben már különleges megrendelést is teljesíteniük kell a Közel-Keletre: az omani szultánnak dolgoznak.
Idén vette át a cég vezetését Bachar Najari, a szír származású, magát magyarnak valló üzletember, aki azóta gőzerővel dolgozik a márka hazai és külföldi megerősítésén. A befektető az elmúlt hónapokban új üzleteket nyitott a fővárosban és a Közel-Keleten.
– Budapesten az Astoriánál, valamint az ötcsillagos, exkluzív Marriott Hotelben lett üzletünk, s hamarosan a Váci utcában is lesz boltunk – mondta lapunknak Najari. A befektető szerint így a luxuscikkek iránt fogékony turisták által kedvelt helyszíneken is találkozhatnak idehaza termékeikkel a vásárlók.
A zrt. külföldön is terjeszkedik, miután az Arab-félsziget közepén lévő Rijádban indította el boltját, nemsokára a moszkvai Vörös téren is értékesítenek Zsolnay-porcelánokat. Megrendelések terén azonban vegyes a kép, bár biztatóak a tendenciák.
– Az első hónapokban a zrt. belső átszervezése, átalakítása komoly feladatot adott, az arab országokban pedig szinte egész nyáron ünneplik a Ramadánt, így nem igazán dolgoznak, mással nem foglalkoznak, de egyébként is idő kell ahhoz, hogy a márkát megismerjék – mondta a cégvezető. – Ennek ellenére egy 160 darabos, luxusporcelánokból álló készlet már készül a ománi szultán megrendelésére, ez 50 millió forintos bevételt hoz majd.
Egy angliai galériának is dolgoznak, a szigetországba 12 különleges vázát gyártanak le 20 millió forint értékben – tudtuk meg.
A cég 2011-ben 840 millió forint árbevétel mellett 282 millió forint veszteséggel zárt, a 2012. évi árbevétel 602 millió forint volt, a veszteség 270 millió forint körül alakult.
[frame]
Szereti a Zsolnayt
Az ománi szultán, Kábúsz bin Szaíd al-Búszaídi 2007-ben múzeumi tárgyakból rendelt, akkor nagyjából 25 millió forint értékben, 30 gazdagon díszített, aranyozott porcelánt vásárolt a pécsi manufaktúrától. Részben palotája csinosítására, részben ajándékozásra vette meg a tárgyakat.
[/frame]