Több mint két órás késéssel érkezett meg Szegedre a Pannon Volán vasárnap déli járata. A késést magát még megbocsátották volna az utasok, de addigra már túlestek néhány nem várt kalandon. A busztársaság – üzletszabályzata szerint – nem fizeti vissza a menetjegynek még a töredékét sem, ahogy például a MÁV már félórás késés esetén is megteszi.
Az M60-as autópálya véméndi szakaszán robbant le a Pannon Volán 1504/22-es szegedi járata nem sokkal a vasárnap déli indulás után. Az utasok az autópálya leállósávjában várhatták meg a cserebuszt. Ott, ahol a veszteglő járművek sofőrjei is csak mellényben tartózkodhatnak – mesélte már akkor az egyik utas, aki inkább szerkesztőségünket hívta, hiszen a Pannon Volán ügyfélszolgálatán csak annyi tájékoztatást kapott, hogy „a mentesítő járat úton van”. És még egy jó tanácsot: „várjon türelemmel”.
– A csereként küldött busz nagyjából egy óra múlva érkezett meg. A közeli lehajtón le is jöttünk az autópályáról és Mohács érintésével Bajáig minden megállóban vettünk fel utasokat, zsúfolásig megtelt a busz. Ez nem csak bosszantóan kényelmetlen volt, de meglepő is, hiszen eredetileg a gyorsjáratra váltottunk jegyet – mesélte már az ötórás út után Katalin .
Szegedre érve felmerült a gondolat néhány utasban, hogy visszaigényelje a jegy árat, de legalábbis annak egy részét. Utána is jártak – feleslegesen.
A Pannon Volán üzletszabályzatának logikája szerint ugyanis az mindegy, hogyan jut el a célállomásig az utas, ha eljutott, nincs helye reklamációnak.
Hétfőn délután próbáltuk utolérni a cég illetékes igazgatóját, Micskey Tibort, ám nem sikerült vele beszélnünk.
A vasúttársaságok késéseivel kapcsolatban épp múlt héten született egy EU-s bírósági döntés, amely arról határozott, hogy még akkor is kötelesek kártérítést fizetni, ha a vonatok a társaságon kívül álló okokból, például erős havazás miatt késnek. A határozat szerint egy órányi késés esetén a jegy árának 25 százaléka, kétórás késés felett legalább a fele jár vissza az utasoknak. A döntés érinti az Európai Unió összes vasúttársaságát. Hasonló szabályozásra készülnek a buszhálózatoknál egy fokkal bonyolultabb légi közlekedés területén is.