2 C
Pécs
kedd, november 26, 2024
KezdőlapPécs AktuálA Zsolnayt ekézik a Facebookon - Vita van!

A Zsolnayt ekézik a Facebookon – Vita van!

A budapesti média egy része és egy több száz tagot számláló Facebook csoport röhög a Zsolnayn egy olyan pályázat miatt, amelyről nem is tudnak a pécsi gyárban. 

Szerda délután került ki a cink.hu-ra ez a cikk, amely rendesen ekézi a Zsolnayt. Azt írják: „Hallottad, hogy a Zsolnay Porcelán Céh 32 ezer forintért akar logót terveztetni magának? A falmellékiségre 20 perc alatt összeütött logókkal válaszol egy rakás dizájner és nemdizájner. Csak úgy durrognak a poénbombák!

A poénbombák ebben az 540 tagot számláló  (kora este zárttá vált) Facebook csoportban durrannak egy pályázat miatt, amelyet a hivatalos kiírás szerint – többek között – a Zsolnay adott ki. Eszerint bruttó 32 ezer forintot fizetnének annak, aki jó logót tervez a Zsolnay Céhnek. A pályázat november 18-án jelent meg számos hivatalos, pályázatfigyelő on-line fórumon, a beadás határideje pedig ma, vagyis szerdán járt le.

861001_10152041354052069_1252112402_o

A vonatkozó pályázat célja a kiírás szerint az, hogy „a Zsolnay Céh szellemiségét, filozófiáját hűen tükröző, korszerű embléma, szimbólum kidolgozása, amely stílusában illeszkedik a Zsolnay Porcelánmanufaktúra Zrt. meglévő logójához, ugyanakkor jól megkülönböztethetőek egymástól. A manufaktúra logójának elemei nem kerülhetnek felhasználásra”.

A pályázatot „hivatalosan” a Zsolnay Porcelánmanufaktúra Zrt., a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara, valamint a Kreatív Ipari Klaszter (KIKK) írta ki. Minderről azonban a Zsolnay Porcelánmanufaktúrában semmit, a Kamaránál pedig „valami rémlik” szinten tudnak.

– Hallottam a logótervezési kiírásról, de többet nem tudok erről, mert nem mi, hanem a KIKK intézte – mondta érdeklődésünkre Síkfői Tamás, a Kamara titkára.

A Zsolnay Porcelánmanufaktúránál viszont egyenesen megdöbbentek a hír hallatán.

– Önöktől hallottam a hírt először. Mi biztosan nem írtunk ki ilyen pályázatot és nem is adnánk a nevünk egy ilyenhez, mert ez igen komolytalannak tűnik – mondta érdeklődésünkre a Zsolnay Porcelánmanufaktúra gazdasági vezetője, aki későbbre ígért pontos tájékoztatást az ügyben.

Úgy tudjuk, a Zsolnaynál jogi lépések is szóba kerülhetnek, amennyiben kiderül, szándékosan visszaéltek a nagy hírű pécsi cég nevével.

1459239_10201822302990707_2067575124_n

Kerestük a Kreatív Ipari Klaszter Egyesület vezetőjét, Keresnyei Jánost is az ominózus pályázattal kapcsolatban, mert a Kamara szerint ők voltak annak értelmi szerzői, és az úgynevezett „Zsolnay Céh” kezdeményezői is. A hivatalos pályázati felhíváson egyébként az ő szervezetének e-mail címét adták meg, amelyre a logóterveket várják – bruttó 32 ezerért.

[note note_color=”#ffb266″]Mi az a Zsolnay Céh?

Az éppen alakuló szervezetnek semmi köze nincs a Zsolnay-gyárhoz, illetve a Zsolnay Porcelánmanufaktúrához. A céh ötlete a KIKK-é volt, a lényege pedig az, hogy a kézműves vállalkozókat szeretné tömöríteni azzal a céllal, hogy tevékenységük összefogásával könnyebben tudjanak érvényesülni a piacon. Az együttműködésben résztvevő ipari klaszter abban tudja segíteni a megalakuló céhet, hogy menedzsment szervezeteként az egységes marketing kialakítását és annak folyamatos fejlesztését biztosítja, összehangolja az értékesítési csatornákat a Zsolnay manufaktúrával.  A céh tagjai olyan kézműves vállalkozók lehetnek, akik a klasszikus kézműves tevékenységek valamelyikét űzik.[/note]

Keresnyei szerint a pályázatot valóban ők írták ki, de nem profiknak.

– Helyi fiatalokat szerettünk volna megszólítani a kiírással, nem volt szándékunkban az, hogy kifejezetten profi médiacégek jelentkezzenek  – magyarázza.

Hozzátette, valóban kevés ez a bruttó 32 ezer forint, de egyelőre ennyi pénzük van, hiszen éppen most alakul csak meg a Zsolnay Céh.

Keresnyei azt gyanítja egyébként, hogy „nem véletlenül” viccelődik a média egy része a Zsolnayval, és a pályázatukra is „fel kellett, hogy hívják a média figyelmét” mivel azt nem tették közzé országos portálokon a fentiek miatt. Szerinte ugyanis az utóbbi időben megfigyelhető egy tudatos támadássorozat a Zsolnay ellen.

Nem is biztos, hogy messze áll mindez az igazságtól, mivel a Zsolnay menedzsmentje éppen két napja tette világossá, hogy vannak, akik szándékosan keltenek negatív híreket velük szemben.

 

UPDATE

Keresnyei János kommentje a 20 perc alatt Zsolnay Céh logót! csoportban.

Keresnyei posztja

 

UPDATE 2

Nem csitul a vita a Facebookon.

keresnyei

 

És a kommentek:

kommentek

Hirdetés
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő