A cég statisztikái szerint ma már csak elvétve van járatkimaradás. Ennek két oka van – mondják, egyrészt, mert már ők és nem külsős cég végzik a karbantartásokat, másrészt a sofőrök bónuszt kapnak, ha úgy vezetik a buszt, mintha az a sajátjuk lenne.
Egyértelmű sikerként tartja számon a Tüke Busz, hogy ma már csak alig valamivel több, mint egy tucat járatkimaradás fordul elő időnként a havi 80 ezerből, elsősorban az öregebb buszok műszaki problémái miatt.
– Tavaly már több mint 700 millió forintot, a korábbi vezetés által elköltött összeg több mint dupláját költöttük javításokra, gyorsabb munkát vártunk el szerződött partnertől, s elindultak a buszbeszerzések is – mondja Paiger István beruházási és fejlesztési vezető lapunknak az okokról.
Az új buszokat pedig már maga tartja karban a Tüke, saját szakemberekkel.
– Csak az öreg buszokat bízzuk más cégre, a terv pedig az, hogy később az összes buszt a Tüke javítsa, ehhez azonban a jelenleginél komolyabb szervizháttér kell – magyarázza már Árki Sándor vezérigazgató.
Abban bíznak, hogy sikerül EU-s forrást szerezi, mert egy 2 milliárdos, modern szervizbázist akarnak létrehozni Pécsett.
A cég egyébként ez évtől egy speciális bónusz-rendszert is bevezetett a sofőrök között. Az a pilóta ugyanis, amelyik kíméli a rábízott buszt és átlag alatti fogyasztást tud elérni, plusz pénzt kap.