Divatlázban ég Milánó: az egész világon ismert olasz tervezők női kollekcióit a divatkereskedelem és a divat szerelmesei kísérik figyelemmel a szeptember 22-én kezdődő Milano Moda Donna egyhetes programján. Az olasz divat fővárosának központjában magas és vékony modellek jönnek-mennek a legjobb fotóikat tartalmazó portfoliójukkal a kezükben.
A via Monte Napoleone utcában nyitott butikok a japánok és a gazdag oroszok útikönyveiben is kötelező shoppingmegállóként szerepelnek. Aki a vásárlást nem engedheti meg magának, az is szívesen nézegeti a kirakatokat a divat négyszögének nevezett milánói utcasoron.
Ahogyan a nemzetközi divatban, Milánóban is a szeptember számít az év legfontosabb hónapjának. Ekkor mutatják be a 2011-es tavaszi-nyári kollekciókat. Szerdától közel száz bemutató követi egymást.
A kifutókon és a show-roomnak nevezett divat-rendezvényeken 210 kollekció mutatkozik be. A divathéten tervezők, modellek, fodrászok, sminkesek, fotósok, kritikusok és sokan mások mellett összesen 42 ezer ember dolgozik.
A legfontosabbak természetesen a vásárlók. Azok, akik euróezreket költenek, de ma már ugyanilyen jelentős piacot képviselnek az eredetit olcsóbb szériában, boltban megvásárlók is.
A Milano Modát a kifutókon Angelo Marani nyitja meg, az utolsó bemutató Alviero Martini 1a Classe-kollekciója lesz. Közben pedig a Cavalli-, a Dolce e Gabbana-, a Fendi-, a Ferre-, a Gucci-, a Versace-ház mutatja be kreációit. A nagyok sorát szokás szerint Giorgio Armani zárja.
„Forradalmi lesz a program” – hangoztatta a kamara elnöke Mario Boselli. Az eddig használt milánói vásártérről ugyanis a kollekciók beköltöztek a városközpont palotáiba. Azzal a céllal, hogy a divat a város életének részévé váljon: Milánó terein óriásvásznakon vetítik a bemutatókat, szeptember 24-én a Costume International a székesegyház előtti lépcsősoron vonultatja fel ruháit.