Belváros Menedzsmentet alapított a Pécs Holding annak érdekében, hogy még több vásárló, még több üzlet és még több élmény töltse meg a város magját. Na, de mi a baj, van-e baj egyáltalán vagy egészen másról van szó? Szavazzon a cikk végén!
Többek között pénzügyi, marketing, városgazdász, programszervező szakemberkből álló testületet, úgynevezett Belváros Menedzsmentet (BM) alakított a Pécs Holding. Azt szeretnék elérni, hogy Pécs történelmi városmagja gyakorlatilag az Árkád legnagyobb konkurenciája legyen üzleti szempontból, egyúttal még több vásárló, még több üzlet és még több élmény töltse meg a belvárost, ahol mind a pécsiek, mind a turisták jól érzik magukat és pénzt költenek.
– Komoly munka előtt állunk, és a lehető leggyorsabban szeretnénk sikereket felmutatni. Azért vontunk be a munkába ennyi szakembert, hogy mindenki a maga területéről közelítve tegye hozzá a javaslatait a projekthez – mondja Várbíró Ákos, a BM koordinátora (fotónkon).
Van-e baj?
Ez a látszólag triviális kérdés nem is annyira az. Nem egyértelmű ugyanis, hogy ha van baj, akkor mi is az és mitől van.
Ha csak a számokat nézzük, vagyis, hogy hány üzlethelyiségből mennyit bérelnek, akkor nincs baj. A Pécs Holding 115 darab belvárosi – városfalon belüli, utcafronti – üzlete közül mindössze 14 nincs kiadva. 101 üzlet tehát működik, vagy legalábbis bérlik és fizetnek érte. A Holdingban 8 olyan helységet tartanak nyilván, ahol már fizetik a bérleti díjat, részben már megkezdődtek az átalakítások, illetve engedélyezési folyamatok zajlanak, ámde kívülről még nem igen látszik ebből semmi.
– Az sem könnyíti meg a helyzetet, hogy a magántulajdonban lévő üzlethelységek közül is sok áll üresen, ezért a közös siker érdekében őket is be kell vonni a kommunikációba. Vagyis a BM-nek olyan megoldási javaslatot kell letennie az asztalra, amelyben partnerek a magántulajdonosok is. Ilyen volt például a Belvárosi Bevásárlónap. Nélkülük ugyanis nem fog sikerülni semmi – magyarázza Várbíró, aki „civilben” a Pécs Holding friss marketing menedzsere.
Bérleti díjak
Problémaként szokták emlegetni a Pécs Holding magas bérleti díjait is. Ezzel viszont nem értenek egyet a cégnél.
– A bérleti díjak mértéke követi a piacot és figyelembe veszi a környezetet. Több üzlet esetében pedig nem is mi, hanem liciteljárás során, az üzletekért egymásra licitáló vállakozók alakították ki az adott bérleti díjakat – magyarázza Várbíró, aki szerint tehát egy sokkal összetettebb problémát kell megoldani rövid időn belül, mert egy belváros nem attól él és pezseg, hogy ott olcsó egy-egy bolt rezsije. – Ez ugyanis egyetlen vásárlót sem érdekel, hiszen ő pénzt költeni megy oda, vásárolni, szórakozni. Én részben ebből a szempontból közelíteném meg a problémát – magyarázza a koordinátor, aki egyébként évekig dolgozott több nagy kereskedelmi multi marketing vezetői területén Magyarországon.
Várbíró ígéri, folyamatosan adnak majd tájékoztatást a BM aktuális döntéseiről és a munka menetéről, hiszen a belváros ügye minden pécsit érint. A menedzsment résztvevői egyébként ingyen, tiszteletdíj nélkül vállalták a közös munkát a Holdinggal.
[note note_color=”#080808″]A PécsMa egy cikksorozatot is indít, számos nézőpontból, számos nyilatkozóval próbáljuk majd bemutatni azt a kérdést, hogy mitől is működik egy város központja, illetve, hogy mitől nem.[/note]
[poll id=”150″]