1 C
Pécs
hétfő, november 25, 2024
KezdőlapPécs AktuálÉv végére kész az elkerülő

Év végére kész az elkerülő

autópálya3

Egyelőre pár komolyabb felhőszakadáson kívül semmi sem akadályozza az M60-as autópálya meghosszabbítását és a Kökényi útba való bekötését. A tervek szerint legkésőbb év végére végeznek a munkával. 

Szinte minden nap dolgoznak az autópálya mai végpontjának meghosszabbításán a szakemberek Pécs déli határában, miután a területet már több mint két hónappal ezelőtt átadták a kivitelezőknek. Mint ismert, az M6/M60-as sztrádákat eredetileg nem Mohácsig és Pécsig, hanem az országhatárokig tervezték építeni, de a korábbi kormányzat zsákutcás pályát hozott létre.

Már látszik, merre megy...
Már látszik, merre megy…

Nem rég kormányhatározat született arról, hogy 2018-ig az M6-osnak és az M60-asnak is el kell érnie a horvát határt. A pécsi elkerülő viszont már korábban megvalósul, hogy enyhüljön Kertváros és a belváros leterheltsége. Első ütemben az M60-as mai végpontjától a Kökényi útig építkeznek, 1,8 kilométer hosszan autópályává fejleszthető gyorsforgalmi utat hoznak létre. Így megakadályozzák, hogy Pécsen keresztül hagyja el a pályát a Szigetvár és Barcs felé haladó forgalom.

– A 3,2 milliárdos munka már februárban a talaj előkészítésével, földmunkákkal kezdődött el. A következő hónapokban vízépítési létesítményekhez készítjük elő a környezetet, kitermeljük a földet a bevágásoknál, töltéseket építünk, közműveket váltunk ki. Ezt követően jöhet a tényleges útépítés – közölte lapunkkal Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója, amikor arról kérdeztük, hányadán is állnak ma.

autóp2

Az elkerülő a tervek szerint várhatóan év végére elkészül, hiszen – ahogy azt Loppert mondta – eddig nem adódott olyan probléma, ami jelentősen hátráltatta volna a munkálatokat.

Csizi Péter alpolgármester lapunknak azt mondja, a mostani rövid szakasz építése valóban csak az első lépés, hiszen ez vezeti fel a tényleges sztrádafejlesztést.

– A kormánydöntés értelmében már folyik az M6/M60-as sztráda továbbvezetésének vizsgálata, a környezetvédelmi hatástanulmányt már meg is rendelték. Minden ilyen nagyobb útépítéshez ugyanis komoly engedélyeztetés kell, illetve indokolni kell az építkezést szükségszerűségét is – mondja a városvezető.

Csizi Péter azt ma még nem tudta megmondani, hogy pontosan hány sávos, hány lehajtót tartalmazó gyorsforgalmi úthálózat jön létre 2018-ig a jelenlegi szakaszok meghosszabbításával. Ezekre a kérdésekre is a tanulmányok adnak választ. Az első lépés, Pécs kikerülése viszont még idén megtörténik, azaz év végére forgalomba lehet helyezni az új szakaszt.

Hirdetés
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő