A PTE PMMIK rendhagyó nyílt napján drónokat röptetnek, nanotechnológiai szerkezeteket és lehetetlen alakzatokat tanulmányoznak, épületeket terveznek, megvizsgálják, hogy mit tanulhat a digitális képolvasó az emberi szemtől, elmerülnek a szimmetriák csodálatos világában, megismerkednek a holland M. C. Escher és számos más alkotó matematikai művészetével az érdeklődők. A különféle kreatív eszközök segítségével pedig bárki belekóstolhat a matematikai művészet rejtelmeibe.
Május 29-én csütörtökön fél tíztől csaknem kétszáz középiskolás diákot, valamint matematikai, természettudományos és művészeti tehetséggondozással foglalkozó szakembert lát vendégül a Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály Műszaki és Informatikai Kara. Az egyetem és az ÉlményMűhely Nemzetközi Matematikai-Művészeti Mozgalom (www.elmenymuhely.hu) közös rendezvényének célja a matematikai, természettudományos, mérnöki és művészeti pályaválasztás népszerűsítése, valamint mindezen területek élményközpontú oktatási lehetőségeinek interaktív bemutatása.
– A rendezvénnyel kapcsolatos érdeklődést mutatja, hogy nem csak Pécsről, de Budapestről, Kaposvárról és számos Pécs környéki település középiskolájából várunk diákokat és pedagógusokat – mondták el a szervezők. A főszervezők Dr. Vörös László egyetemi docens, aki maga is műhelyvezetőként vesz részt a programban és Dr. Fenyvesi Kristóf, az ÉlményMűhely koordinátora, aki finnországi kutatói munkája mellett a világ legnagyobb matematikai-művészeti közössége, a Bridges idén Szöulban tartott konferenciájának szervezőjeként is tevékenykedik.
A PTE PMMIK egész napos programja mindenki számára ingyenes.. A diákok a délelőtt folyamán interaktív műhelyeken vehetnek részt, a délutáni szakmai program keretében pedig a tehetséggondozás és mérnöki utánpótlásképzés kérdései kerülnek napirendre. A program zárásaként, a jelenlévő szakemberek létrehozzák az ÉlményMűhely Tehetséghíd Hírhálót, a térség közoktatásában és felsőoktatásában tevékenykedő matematikai és természettudományos tehetséggondozók aktív kommunikációs hálózatát.