A statisztikák szerint a 2008-as válságot követően folyamatosan emelkedik az eladott új és használt autók száma, viszont utóbbi piaca virágzik leginkább. A német és a japán kocsik a legkelendőbbek, de a franciák is népszerűek.
A használtautó-piac élénkülését a pécsi kereskedők is érzik. Balázs Zsolt, az egyik vásártéri kereskedés tulajdonosa elmondta, valóban emelkedik a forgalom, azonban ők a szerencsésebbek közé tartoznak, ugyanis gyakorlatilag minden évben jól ment az üzletük, bár a 2008-as válságot ők is megsínylették.
Amíg a hat évvel ezelőtti – nehéz – időszakban mindössze 8,9 százalék volt az első alkalommal regisztrált autók száma, addig 2014-ben már 54 százalék.
Az egyik hazai használtautó-kínálat négyötödét bemutató portál adatai szerint az újszerű, maximum kétéves autók a legkeresettebbek, ezek az elmúlt évhez képest 27 százalékkal rövidebb idő alatt kelnek el.
Balázs Zsolt hozzátette, hogy továbbra is a német és a japán gyártmányú autók a legnépszerűbbek, de a francia kocsikat is keresik a vásárlók. – A vevők 70-80 százaléka fizet készpénzzel, ők a háromszázezer és egymillió forint közötti járműveket viszik, de természetesen vannak kivételek – magyarázta a kereskedő.
A magyarok körében kedveltek a külföldről behozott gépek, de ezekkel érdemes vigyázni, ugyanis vagy sérülés miatt hozzák az országba, vagy mert visszatekerték a kilométerórát.
– Én csak belföldi autókat forgalmazok, de teljesen megoszlik, hogy a vásárlók hazai vagy külföldi gyártásút keresnek-e – mondta Balázs. – Viszont fontos, hogy az alapszerviz mindegyikre ajánlott, minden esetben át kell nézetni az autót és attól nem kell megijedni, ha rá kell költeni néhány tízezer forintot, hiszen használt járművekről van szó.
A kereskedőnek az ellen sincs kifogása, ha valaki szerelővel érkezik hozzá. A festékvastagságot, a gumik állapotát, a kilométerórát és a motort mindenképp érdemes átvizsgálni.