Jelentősen növelte a közép- és felsőkategóriás mobiltelefonok eladását a Huawei – derül ki a kínai információs és kommunikációs technológiai konszern fogyasztói üzletágának harmadik negyedéves jelentéséből.
A cég az MTI-hez eljuttatott közleményében ismerteti: a fogyasztói üzletág 26 százalékkal növelte értékesítéseit a tavalyihoz képest, 32,03 millió telefont adtak el a szeptember végéig tartó három hónapban. A készülék-eladások mintegy negyedét kitevő közép- és felsőkategóriás mobilok értékesítése 162 százalékkal bővült.
Emlékeztetnek arra, hogy az elmúlt három évben a Huawei az alsókategóriás termékekről a közép- és csúcskategóriás készülékekre helyezte a hangsúlyt, és értékesítési csatornáit kiterjesztette a világhálóra. Ennek eredményeképpen megugrottak a zászlóshajónak számító termékek eladásai, 2014 szeptemberében több mint 3 millió csúcskategóriás Ascend P7 készüléket szállítottak ki világszerte.
Az idén októberben a Huawei első kínai vállalatként felkerült az Interbrand legértékesebb globális márkák listájára, márkaértékét 4,3 milliárd dollárra becsülik – jegyzi meg a közlemény.
A kínai informatikai konszern árbevétele 2013-ban 39,4 milliárd dollár volt, ennek 13 százalékát kutatás-fejlesztésre fordította. A Huawei 2005 óta van jelen Magyarországon, a budapesti iroda mellett Pécsen és Komáromban egész Európát ellátó gyártási központot (Huawei Europe Supply Center), illetve Biatorbágyon szintén európai hatáskörű logisztikai központot tart fenn (Huawei Europe Logistic Center). A vállalat Magyarországon kétszáz alkalmazottat foglalkoztat közvetlenül, és mintegy háromezer embernek biztosít munkát közvetve.