-2 C
Pécs
hétfő, november 18, 2024
KezdőlapPécs AktuálÁrat emelhetnek a pécsi taxisok

Árat emelhetnek a pécsi taxisok

Pár héten belül kerül a kormány elé az országos taxisrendelet, amely a pécsi fuvarozóknak is okoz fejtörést. A két legnagyobb személyszállító társaság vezetője szerint a szigorításokkal szeretnék csökkenteni a taxisok számát. Várhatóan össze is fog mindez jönni, hiszen ma kocsik fele nem felel meg az új előírásoknak.

A rendelet tervezetében ugyanis az szerepel, hogy tíz évnél idősebb autókkal nem lehet taxizni, ez pedig a legnagyobb pécsi társaság, a több tucat partnerrel rendelkező Volán Taxit érinti igencsak érzékenyen.

– Pontos számot nem is szeretnék mondani, de több mint a volános kocsik fele nem közlekedhetne, ha már most érvényben lenne a tervezett jogszabály. Mi azt javasoltuk, hogy kössék a motor környezetvédelmi besorolásához az engedély kiadását, de a többség ragaszkodott a Budapesten már bevezetett tízéves limithez – mondta Kovács József, a Volán Taxi ügyvezetője.

Az eredeti terv enyhült, így nem lesz olyan blokád, mint negyed évszázada
Az eredeti terv enyhült, így nem lesz olyan blokád, mint negyed évszázada

Kapitány Zsolt, az Euro Taxi vezetője azt mondta, ma minden tizedik kocsijuk idősebb tíz évnél, holott kiváló műszaki állapotban vannak azok a járgányok is. Szerinte egy normál autóból mintegy 300 ezer forintból lehet taxit csinálni, így minden cserét kétszer is meggondolnak a kereslethiánnyal küzdő ágazat pécsi munkatársai. Némi kifutása lesz a történetnek, ugyanis a jogszabály szerint majd 2017-től kell megfelelni a 10 éves feltételnek.

– Ha azonban az első fiatalításra még képes is lesz mindenki, hosszú távon a folyamatos járműcsere következtében egyre kevesebb fuvarozó lesz képes talpon maradni – mondja. Az sincs kizárva, hogy csak áremelésekkel lesznek képesek Pécsen betartani az előírásokat, bár az éles verseny miatt mai fejjel egyelőre ezt megléphetetlennek látják a városban taxizók.

A pécsiek szerint az előkészítés során nem tudta megfelelően képviseltetni érdekeit a vidék, hiszen a ma az országban futó taxik több mint a fele a fővárosban cirkál.

– Pedig egészen más Pécsen vagy Szegeden taxizni, mint Budapesten: nyomottabbak az árak, kevesebb a fuvar, kisebb a távolság, jóval kevesebből él vidéken egy-egy taxis. Éppen ezért nehezíti meg rendkívüli módon az autócsere a szegényebb fuvarozók életét – magyarázta Kapitány Zsolt.

Demonstrációkra, útlezárásokra mindenesetre – ahogy azt korábban jelezték – már nem készülnek. Az első változatban ugyanis még 7 éves kocsikról és kötelező sárga színről volt szó. Ez utóbbi sem szerepel az országos rendeletben, így kizárólag sárga taxikkal továbbra is csak Budapesten találkozunk majd.

Hirdetés
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő