4 C
Pécs
szombat, november 23, 2024
KezdőlapPécs AktuálCsak júniusra lesz elkerülője Pécsnek

Csak júniusra lesz elkerülője Pécsnek

Éppen egy éve jelentették be, hogy elkezdődik és 2014 végére be is fejeződik az M60 közel két kilométeres meghosszabbítása. A munka viszont komoly csúszásban van, és nagyon valószínű, hogy az út díjköteles lesz. A régi 6-os út megerősítése még várat magára.

Még legalább négy hónapot kell várniuk a kertvárosiaknak és a belvárosban élőknek arra, hogy megállapíthassák: csökkent vagy sem az M60-as továbbvezetése miatt a forgalom a lakóövezetekben. A több mint nettó 3 milliárd forintból építés alatt álló 1 kilométernyi dupla kétsávos és 800 méternyi 2×1 sávos szakasznak karácsonyig kellett volna elkészülnie, de a kivitelezők szűk egy év helyett másfél esztendő alatt végeznek csak.

Tíz napra 3 ezer, egy évre 5 ezer forint - fizetős lesz a toldás
Tíz napra 3 ezer, egy évre 5 ezer forint – fizetős lesz a toldás

Loppert Dániel, a beruházó NIF Zrt. kommunikációs munkatársa elmondta, a csapadékos ősz miatt a munkát végző vállalat egyszerűen nem tudott normális ütemben haladni a földmunkákkal.

Loppert közlése szerint a közműkiváltásokkal, a töltésépítéssel, csapadék-elvezető csatorna kiépítésével, az árokburkolással végeztek már a kivitelezők, és elkészült a pályaszerkezet alaprétege, a kökényi út körforgalma. A beton és az aszfalt felhordása ugyanakkor még hátravan szalagkorlátostól, kerítésestől. A NIF szerint sem lehet átadás június előtt.

A fejlesztési minisztériumtól pedig úgy értesültünk, hogy – a január végén bejelentett kivételeken kívül – minden gyorsforgalmi út díjköteles Magyarországon. Így, hacsak addig nem intézi el valaki, az M60-as megtoldásának használatért is minimum tíznapos vagy az ötezerbe kerülő éves matricát kell megvenni.

[box title=”6-os út megerősítése: csak tervezés”]Bár már két éve is írtunk róla, hogy vizsgálják a 6-os út megerősítésének lehetőségét, a projekt azóta sem került be egyetlen kormányhatározatba, s az EU-s pénzekből 2020-ig tervezett fejlesztések között sem szerepel. Szekszárd és a Budapest között már évek óta tükörsima, széles és biztonságos a 6-os, de ahogy közeledünk Barcs felé egyre ramatyabb az állapota, a közelmúltban egy-egy része bekerült Magyarország leginkább balesetveszélyes szakaszai közé. A NIF most kérdésünkre úgy nyilatkozott, a projekt most sem szerepel a következő évekre vonatkozó fejlesztési tervek között.[/box]

Hirdetés
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő