Éppen egy éve jelentették be, hogy elkezdődik és 2014 végére be is fejeződik az M60 közel két kilométeres meghosszabbítása. A munka viszont komoly csúszásban van, és nagyon valószínű, hogy az út díjköteles lesz. A régi 6-os út megerősítése még várat magára.
Még legalább négy hónapot kell várniuk a kertvárosiaknak és a belvárosban élőknek arra, hogy megállapíthassák: csökkent vagy sem az M60-as továbbvezetése miatt a forgalom a lakóövezetekben. A több mint nettó 3 milliárd forintból építés alatt álló 1 kilométernyi dupla kétsávos és 800 méternyi 2×1 sávos szakasznak karácsonyig kellett volna elkészülnie, de a kivitelezők szűk egy év helyett másfél esztendő alatt végeznek csak.
Loppert Dániel, a beruházó NIF Zrt. kommunikációs munkatársa elmondta, a csapadékos ősz miatt a munkát végző vállalat egyszerűen nem tudott normális ütemben haladni a földmunkákkal.
Loppert közlése szerint a közműkiváltásokkal, a töltésépítéssel, csapadék-elvezető csatorna kiépítésével, az árokburkolással végeztek már a kivitelezők, és elkészült a pályaszerkezet alaprétege, a kökényi út körforgalma. A beton és az aszfalt felhordása ugyanakkor még hátravan szalagkorlátostól, kerítésestől. A NIF szerint sem lehet átadás június előtt.
A fejlesztési minisztériumtól pedig úgy értesültünk, hogy – a január végén bejelentett kivételeken kívül – minden gyorsforgalmi út díjköteles Magyarországon. Így, hacsak addig nem intézi el valaki, az M60-as megtoldásának használatért is minimum tíznapos vagy az ötezerbe kerülő éves matricát kell megvenni.
[box title=”6-os út megerősítése: csak tervezés”]Bár már két éve is írtunk róla, hogy vizsgálják a 6-os út megerősítésének lehetőségét, a projekt azóta sem került be egyetlen kormányhatározatba, s az EU-s pénzekből 2020-ig tervezett fejlesztések között sem szerepel. Szekszárd és a Budapest között már évek óta tükörsima, széles és biztonságos a 6-os, de ahogy közeledünk Barcs felé egyre ramatyabb az állapota, a közelmúltban egy-egy része bekerült Magyarország leginkább balesetveszélyes szakaszai közé. A NIF most kérdésünkre úgy nyilatkozott, a projekt most sem szerepel a következő évekre vonatkozó fejlesztési tervek között.[/box]