Akciók a bevonzásért, pontok a megtartásért – ez lehetne a magyar (online) áruházak mottója. Legyen szó kuponos oldalakról vagy hűségakciókról, ránk lehet alapozni. Kedvezményes romantikus utazás vagy egy plüssgyümölcs a gyereknek? Utánanéztünk, mivel hálóznak be minket a kuponoldalak és az áruházláncok.
Rendszeres vásárlókká válunk
A közösségi vásárlás 2010-es megjelenése óta egyre csak bővül a vásárlók száma a kuponos oldalakon. Az online kutatásokkal foglalkozó NRC Marketingkutató és Tanácsadó cég adatai szerint már 2012-ben minden nyolcadik internetező élt ezzel a vásárlási formával, azóta pedig ez az arány csak nőtt. Mi magyarok kifejezetten érzékenyek vagyunk az árakra, több olyan oldalt is találunk, ami erre építve 70-80 százalékos kedvezménnyel kecsegtet. Nem meglepő, hogy a vonzó ajánlatokat keresve 1-2 év alatt az online vásárlás fokozatosan beépült a mindennapjainkba. Az Ipsos nemzetközi vizsgálatának eredménye alapján a hűségprogramok és a kedvezmények 50%-ban erősítik a kötődést az adott márka és fogyasztói között. Erre építenek az áruházláncok is, hiszen megannyi pontgyűjtő akcióval és engedménnyel várnak minket. Ki ne szeretne olcsóbban hozzájutni a termékekhez? Gyanítjuk, hogy a bérlet és az igazolványok mellett jó pár plasztikkártya lapul meg a Te pénztárcádban is.
Mire vagyunk vevők?
Tudtad, hogy a kártyabirtokosok akár 40–60%-kal is többet költhetnek a nem kártyás vásárlóknál? A mézesmadzag különösen a női vásárlóknál működik jól, a kuponos vásárlók között ugyanis jelentős számban képviseltetjük magunkat, ami azért is figyelemre méltó, mert általában az online tranzakciókat vizsgálva egyértelmű a férfiuralom. Ezt az is alátámasztja, hogy a leggyakrabban eladott kuponok kategóriáját a szépségápolás, utazás, egészség vezeti. Szeretünk egy közösséghez tartozni, jutalomban részesülni, a kedvezmények pedig éppen ezt az érzést adják meg nekünk. Az elköltött forintok után járó pontok egy láncot indítanak el, hiszen ha egyszer elkezdtük a gyűjtögetést, akkor újra és újra vásárolni fogunk ugyanazon a helyen, hogy végül bezsebeljük a hűségünkért járó ajándékot (edényt, táskát, plüssfigurát stb.).
Kik hálóznak be minket?
Az elmúlt évben az adatok alapján bruttó 16,5 milliárd forintra nőtt az online napi ajánlatok forgalma Magyarországon. A legnépszerűbb bónusz/kuponos oldalak listáját a Bónusz Brigád, a márkanév-váltáson átesett Zumzi (korábban Kupon Világ) és a Napideal! vezeti– derül ki az eNet legutóbbi felméréséből. Keressük az egyediséget, ötletességet, sokszor az ár mellett egy vonzó akció vagy vicces aktivitás jobban megmozgat minket, mint egy százalékos leértékelés. Erre jó példa a Tesco Törp dominós őrülete, illetve a jelenleg is futó Vitateam program a Penny Market üzletekben. Ha rendszeresen vásárolunk szépségápolási vagy háztartási termékeket, akkor érdemes a Drogerie Markt Facebook-oldalát követni, mert ott havi rendszerességgel letölthető 10% kupon, vagy a szombatokra összpontosító Müller, ahol havi egyszer szombaton vásárolhatunk 15%-kal olcsóbban.
[note note_color=”#ffcce4″]
Ne érjenek meglepetések!
Ahogy az interneten rendelt termékek, úgy a megvásárolt kuponok is kicsit zsákbamacskát jelentenek. Sokszor annyira kedvező az ajánlat, hogy nem figyelünk a részletekre, és a végén nem azt kapjuk, amire számítottunk.
- A kuponok általában más akciókkal nem vonhatók össze, így ha az adott termék már valamilyen akció része, nem érvényesíthető a kupon.
- Bizonyos kedvezmények összeghatárhoz kötöttek, így az alatti vásárlás esetén nem érvényesek.
- Vannak olyan boltok, ahol csak meghatározott márkákra, termékekre lehet érvényesíteni a bónt.
- Sokszor lehet olyat látni, hogy csak az akció mértékét olvashatod, de az eredeti árat nem, így nem tudod, mennyit kell valójában fizetned.[/note]