Október 16-án ünnepélyes keretek között adták át a legjobb magyar épületeknek és terveknek járó díjakat a budapesti Uránia Filmszínházban. A Média Építészeti Díja 2015-ös finalistáit, az építész szakma és a magyar média képviselőiből álló zsűri nyilvánosan értékelte.
A rangos nemzetközi előzsűri összesen tizenegy magyar épületet és tervet választott ki az év legjelentősebb kortárs építészeti eseményére, a 11. Média Építészeti Díj nyilvános szavazására, amelyre október 16-án, 18:00-kor került sor a budapesti Uránia Nemzeti Filmszínházban. A Média Építészeti Díjának célja, hogy a magyar közéleti és kulturális nyilvánosságot, a kommunikációs korlátok áttörésével az építész szakma felé közelítse. Az épületek és tervek bírálásánál tehát, a társadalmi és természeti kontextus is fontos szerepet játszott. Az összesen 1,5 millió forint összdíjazású és értékes nyereményekkel kiegészített eseményen a két fődíj és közönségdíj mellett több különdíjat is kiosztottak.
A 2015-ös MÉD épület kategóriájának közönségdíját a Lafarge Cement Magyarország Kft. támogatta, amelyet a Galyatető kilátó nyert el. A projekt során – amely Kovács Csaba és Vass-Eysen Áron munkáját dicséri – a kilátó meglévő terméskő alapját modern, vasbeton szerkezettel toldották meg. A legjobb épületnek járó díjat szintén a Galyatető kilátó nyerte el. A legjobb építészeti tervnek az Athenaeum of Philadelphia könyvtárépületét, Palotai Dániel munkáját választották, amely a természetes fényeket és a közösségi tereket egyedi módon közelíti meg. A közönség által megszavazott díjat terv kategóriában Csaba Zita Zarándokszállása kapta.
„Mint a beton legnagyobb arányú alapanyagát gyártó cég fontosnak tartjuk, hogy minden alkalmat megragadjunk ennek népszerűsítésére, és aktív szerepet vállaljunk az esetleges előítéletek megváltoztatásában. A LafargeHolcim küldetésének tekinti az építészeti kreativitás, az innovatív megoldások és a fenntarthatóság támogatását, ezért örömmel járult hozzá a közönség által legjobbnak ítélt épület tervezői díjához. Külön öröm számunkra, hogy olyan pályamunka nyerte el a díjat, amelyben a beton kreatív alkalmazása is jelen van.” – mondta el Zadravecz Zsófia a LAFARGE Cement Magyarország Kft. Marketing kommunikációs vezetője.