Bővíteni kívánja magyar beszállítóinak körét a Tesco Global Áruházak Zrt. a minőségi termékkínálat növelése érdekében – közölte a társaság kereskedelmi igazgatója csütörtökön Pécsett.
David B. Wood a cég dél-dunántúli regionális beszállítói fórumán tartott sajtótájékoztatón elmondta: a Tesco jelenleg mintegy 800 magyar beszállító termékeit értékesíti. Ez év októbere óta 40 új partnerrel szerződtek, akiknek 130 terméke már kapható az áruházakban. Úgy vélte, hogy a kezdeményezés különösen kedvező a kis- és középvállalkozásoknak, amelyek lehetőséget kapnak a megjelenésre, termékeik piacra juttatására, a Tesco pedig egyre több kiváló és különleges minőségű árut kínálhat vevőinek.
A kereskedelmi igazgató megjegyezte, hogy az új termékek egy része csak a gyártási helyükhöz közeli áruházak polcaira kerül fel, vannak és lesznek azonban olyanok, amelyeket az egész országban, vagy külföldön is értékesítenek. Rámutatott, hogy 2009-ben több mint 100 termékcsoportban 21 milliárd forint értékben jelentek meg magyar termékek külföldi Tesco áruházakban.
Pálinkás Zsolt, a Tesco beszerzési igazgatója közölte: az új beszállítóiknak köszönhetően a vásárlók eddig olyan különleges termékeket ismerhettek meg, mint a bioszőlő, a biogyümölcskonzerv, a lúgos ásványvíz, a bioolaj, az almachips, vagy a sajtos kolbász. Ezért is tervezik a fórumsorozat folytatását, a következő állomás várhatóan jövő nyáron, Szegeden lesz.
Czeglédi Beatrix, a Vidékfejlesztési Minisztérium élelmiszerlánc-felügyeleti főosztályvezetője elmondta, hogy a kormányzat kiemelt célja a kis- és középvállalkozók támogatása annak érdekében, hogy fejlesszenek, és megfelelő mennyiségű jó minőségű termékek előállításával versenyképesek legyenek.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a Tesco 16 évvel ezelőtt jelent meg Magyarországon. A Tesco Global Áruházak Zrt. az ország legnagyobb kereskedelmi lánca, több mint 180 üzlete és 22 ezer munkavállalója van, tavalyi árbevétele pedig mintegy 630 milliárd forint volt.