4 C
Pécs
péntek, november 22, 2024
KezdőlapPécs AktuálHiába elektromos, papír azért kell

Hiába elektromos, papír azért kell

Szuper dolog az elektronikus személyi igazolvány, de sajnos sokra nem megyünk vele, ha nem tudják azt leolvasni. Vagyis kell a papír.

Már 2016. január elsejétől elérhetőek és igényelhetők az új, modern elektronikus személyi igazolványok. Az úgynevezett e-kártya a személyi igazolványt, a lakcímkártyát, a társadalombiztosítási kártyát, a schengeni határokon belüli utazásnál az útlevelet és az adókártyát fogja össze egy okmányba. Ez utóbbival van egy aprócska gubanc, egyik olvasónk legalábbis emiatt tévedt kisebb bürokratikus útvesztőbe a Magyar Államkincstár pécsi igazgatóságán.

Olvasónk fotója: ez fogadta az ügyintézéskor
Olvasónk fotója: ez fogadta az ügyintézéskor

A probléma az, hogy a pécsi MÁK kirendeltségén (lehet, hogy máshol is így van) nincs e-személyit leolvasó eszköz. Tehát, aki abban a tudatban megy ide például számlát nyitni vagy kötvényét átruházni, hogy az e-kártyájával minden szükséges adatát gyorsan leolvassák majd, téved. Olvasónknak ugyanis e-kártyája helyett régi, hagyományos személyi- és lakcímkártyáját, adókártyáját kellett felmutatnia, adóazonosító jelét azonban kérésre nem tudta bediktálni, és nem is volt nála arról igazolása – lévén az az ott leolvashatatlan modern személyiben benne van.

Ezért aztán elküldték a NAV-hoz, hogy ott álljon sorba és kérjen egy igazolást, amivel aztán újra sorba állhat az államkincstár irodájában.

Pedig nagyon sok mindenre használható lenne...
Pedig nagyon sok mindenre használható lenne…

Az egyik legfontosabb kérdés ebben az esetben az, hogy egyáltalán miért szükséges egy ügyfél személyazonosságának igazolásához a személyi- és lakcímkártyán, az adókártyán, a TAJ-számon kívül még egy adóazonosító jel is?  Olvasónkban egy költői kérdés is felmerült: hogyan segíti mindez az ügyintézési bürokrácia enyhítését?

A pécsi államkincstár egyik – egyébként segítőkész – munkatársa azt mondta nekünk is, nem tudja mikor lesz leolvasó készülék, de ők a NAV-tól sem tudják lehívni az ügyfelek adóazonosító jelét.

Megkerestük a hivatalt is. Az államkincstár sajtósa elmondta,  mindent megtesznek az e-személyivel történő azonosítás elindítása érdekében, addig viszont, amíg a NAV-val nem alakítanak ki online kapcsolatot – mivel ilyen sincs -, az adóazonosító jel igazolásért továbbra is el kell menni a NAV-hoz.

Mindez, és az ehhez hasonló technikai problémák pedig egészen pontosan 21 675 pécsinek okozhatnak problémát, ugyanis eddig a pécsi kormányablakokban összesen ennyi e-kártyát adtak ki.

Hirdetés
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő