145 millió forintból hozták létre a város új, integrált, ajándékbolttal is rendelkező információs pontját a Városháza épületében. Dr. Páva Zsolt, Pécs polgármestere szerint a turisták fogadása kényelmesebbé és reprezentatívabbá vált az új fogadóközpont révén.
A városvezető szerint Pécs kiemelt célja, hogy a várost és az általa nyújtott turisztikai látványosságokat, illetve más szolgáltatásokat minél több ember megismerje, amely által a város idegenforgalmi bevételei is növekedhetnek.
– A város az Európa Kulturális Fővárosa projekt után olyan turisztikai beruházásokat hajtott végre, amelyek kiegészítették a jelenlegi kínálatot (Értékes Pécs), illetve jelentős mértékben hozzájárultak a városban eltöltött idő növeléséhez (Állatkert). Pécs az idegenforgalmi fejlesztéseit továbbra is úgy kívánja megvalósítani, hogy azokkal kiegészítse, fejlessze a jelenlegi kínálatot, úgy, hogy minden célcsoport megtalálhassa a számára megfelelő programot, múzeumot, kikapcsolódást, amelynek első lépése egy integrált, minden programot, kikapcsolódási lehetőséget egy helyen bemutató információs pont létrehozása volt.
[su_box title=”145 millió forintból hozták létre” style=”glass” box_color=”#74bbf1″ title_color=”#ffffff”]A turisztikai fejlesztési elképzelések megvalósításához a Támogató Terület- és Településfejlesztési Operatív Program, TOP-6.1.4-15 Társadalmi és környezeti szempontból fenntartható turizmusfejlesztés tárgyú felhívása nyújt lehetőséget. A felhívásra a város nevében a Pécsi Városfejlesztési Nonprofit Zrt. összesen 4 db pályázatot nyújtott be, amelyek közül az első a „Pécsi városi turisztikai információs pont kialakítása a Széchenyi tér 1. szám alatt” című, TOP-6.1.4-15-PC1-2016-00001 kódszámú volt, amely összesen 145 millió forint támogatásban részesült. [/su_box]
A 2016 nyarán átadott információs központ által a város turisztikai kínálata egységesült, ezáltal létrejött egy egycsatornás, integrált városi kommunikáció a pécsi programok és az idegenforgalmi látványosságok kapcsán. A projekt keretében létrehozott Pécs Pontban a vendégek képet kapnak Pécs hangulatából is, hiszen az információs pontot és kapcsolódó egységeit úgy alakították ki, hogy mind dizájnban, mind grafikában, mind a bútorzat kialakításában bemutassák a város értékeit, jelképeit, színvilágát. A harmonikusan kialakított belső tér mellett Pécs város bemutatását szolgálják az üzletrészben árusított termékek is, amelyben megtalálhatóak a turisták számára kiemelt jelentőséggel bíró emléktárgyak, valamint a jellegzetes pécsi termékek (sör, bor, pólók, kesztyű, stb.) is. A projekt keretében az információs pont mellett az ingatlan további helyiségeiben kiszolgáló funkciókat hoztak létre (mosdók, raktár, multifunkcionális szoba és poggyásztér az alagsorban, turisztikai háttértámogatásra szolgáló irodák az emeleten).
– A projektnek köszönhetően a turisták fogadása reprezentatívabbá, kényelmesebbé és sokoldalúbbá vált, valamint a belvárosi ingatlanhasznosítás egyik fontos kérdése is megoldódott – fogalmazott Páva Zsolt.