A Polgármesteri Hivatal hatékonyabb működését kívánja megteremteni a városvezetés azzal, hogy átszervezi a Városháza feladatait. A kérdésben a minap döntött a közgyűlés. A változás spórolással is jár.
A módosításról már egy korábbi döntéssel határoztak, az azóta eltelt időben pedig a címzetes jegyző az ezzel összhangban álló munkáltatói intézkedéseket tette meg, s előkészítette a hivatal ügyrendjének módosítását.
A Polgármesteri Hivatal Hatósági Főosztálya keretén belül működő Közterület-felügyeletet, mint szervezeti egységet megszüntették első körben és a feladatok ellátására 2010. október 1-i hatállyal önálló költségvetési szervet hoztak létre, s az állategészségügyi feladatok ellátását is a Közterület-felügyeletre bízták.
Most a Gazdasági Ellátó és Szolgáltató Szervezet is átalakul és beolvad a Polgármesteri Hivatal szervezetébe.
A hivatalt érintő döntés még a Pécsi Sport Nonprofit Zrt, a Pécsi Városfejlesztési Kft. megalakítása, illetve a BIOKOM Kft. feladatainak kibővítése a városüzemeltetési feladatokkal. A hivatal által ellátott sportfeladatok, városfejlesztési-beruházási és városüzemeltetési feladatok nagy részét ezen gazdasági társaságok látják el a jövőben azzal, hogy a testületi döntések előkészítése a referatúrán keresztül történik majd.
Például a hivatal által eddig ellátott felújításokkal, karbantartásokkal a Pécs Holding Zrt. foglalkozna, a Városfejlesztési Nonprofit Kft. EU pályázatokkal kapcsolatos döntéseinek előkészítése pedig a Városfejlesztési és Kommunális Referatúra közreműködésével valósulna meg.
Az Ügyfélszolgálati Főosztály Okmányirodájában a racionálisabb működés érdekében a csoporttagozódás megszűnik, így az okmányiroda egységes osztályként funkcionálhat.
A Városháza létszáma is változik. A Polgármesteri Hivatal átszervezés utáni létszámkeretét 340 főben maximalizálták, s december 2-ig összesen 87 dolgozónak szüntették meg a közszolgálati jogviszonyát.