Bár az idei fellendülés a várakozásokkal ellentétben elmarad a magyar pc-piacon, a szakértők úgy vélik a 2010-es stabilizálódás után már biztosan lesz növekedés 2011-ben. A magyar piacon az idén 410-420 ezer hordozható gépet, s mintegy 120 ezer asztali számítógépet adnak el. Az előbbi nagyjából megfelel a tavalyi eladásoknak, hiszen vannak olyan szakértők, aki szerint 10 ezerrel kevesebb, míg mások szerint 4 százalékkal több hordozható gép talál vevőre 2010-ben, mint 2009-ben. Az asztali gépek eladása, ennél egyértelműbb vélemények és előrejelzések szerint, mintegy 8 százalékkal esik vissza 2010-ben.
A magyar piacon vezető Acer szerint várat még magára a fellendülés. Míg Nyugat-Európában 10-20 százalékkal nő az idén a kereslet a gépek iránt, a magyar piacon más a helyzet, s legfeljebb a hordozható gép eladása haladja meg pár százalékkal a tavalyit. Az Acer a teljes magyar piacon mintegy 25 százalékos, a hordozható gépeket illetően pedig 30 százalék körüli részesedéssel rendelkezik.
Szalay Balázs, az Acer magyarországi kereskedelmi képviseletének marketing vezetője úgy vélte, jövőre már lesz növekedés a magyar piacon is, részben a tablet pc-k (táblagépek)iránti nagyobb kereslet miatt.
A Toshiba magyarországi marketing vezetője az MTI-nek elmondta, az idén stabilizálódó, talán kissé csökkenő piacon cégük tartja a negyedik-ötödik helyét 10 százalék körüli részesedéssel, az idén 38 ezer mobil számítógép eladásával. A jövőt nézve a Toshiba optimista, részben azért is, mert a személyi jövedelemadó-kulcs mérséklésével több pénz marad az embereknél, s ebből remélhetőn új számítógépeket is vesznek – közölte Szabó Tamás.
Az amerikai Gartner informatikai piackutató cég szerint az idén világszinten 14,3 százalékkal nőhetnek az eladások tavalyhoz képest, 352 millióra, jövőre pedig 15,9 százalékos növekedés várható. A Gartner elemzői szerint egyre nagyobb az érdeklődés a táblagépek, például az iPad iránt. A cég szerint 2014-ben a hagyományos személyi számítógépek piacából már 10 százalékot vehetnek el az új típusú számítógépek.
Az új géptípus elsősorban az olcsóbb laptopoknak és netbookoknak támaszt versenyt, megjelenésének hatására a fogyasztók jelentős része elhalasztotta a tervezett PC-vásárlást.
Tavaly világszerte 5,2 százalékkal több személyi számítógépet adtak el, mint egy évvel korábban.