Együttműködési megállapodást írt alá a repülőgépeket gyártó Magnus Aircraft Zrt. és a Pécsi Tudományegyetem, melynek eredményeképp több repüléssel, repülőgépekkel kapcsolatos új duális képzést indítanak majd az egyetemen.
A pogányi légikikötő mellett repülőgépgyárat építő Magnus Aircraft Zrt. és a Pécsi Tudományegyetem között szerdán jött létre az a nem mindennapi megállapodási szerződés, melynek keretében a jövőben, 2018 szeptemberétől az egyetem és a cég közösen olyan – felsőfokú képzettséget igénylő – duális képzéseket és speciális szakirányokat indítana el, melyek érintik a repülést, a repülőgépeket. Külön szakokon képeznének például anyagmérnököket, gépész- és villamosmérnököket, beltéri tervezőket, formatervezőket, hajtómű tervezőket. Ezek a szakok több esetben repülőgépes szakiránnyal is párosíthatók lennének.
Az egyetem és a Magnus Aircraft Zrt. szakemberei az együttműködés szellemében továbbá több olyan kutatást is indítanak, melyek az alternatív és hibrid meghajtás, a hatékony gyorstöltési technológia, a külső formatervezés, a szimulátorszoftver-fejlesztés területein válhatnak igazán hasznossá és hasznosíthatóvá.
Bódis József, az egyetem rektora a szerződés aláírása előtt elmondta, hogy a kutatási irányok és fejlesztési tartalmak függvényében szeretnék kibővíteni az együttműködést a pécsi egyetem további karainak irányába is. Kiemelte, hogy az egyetemen az oktatás mellett nagy figyelmet fordítanak a kutatásfejlesztésre is, az pedig fontos előrelépés – mind a PTE, mind a város szempontjából nézve –, hogy ebben már a Magnus Aircraft Zrt. is partnerük, hiszen így egy olyan hosszú távon is előremutató oktatási és környezettudatos projekt veszi kezdetét az ország első egyetemén, ami minden bizonnyal Pécs gazdaságát is „megmozgatja” majd – fogalmazott a rektor.
Boros László, a Magnus Aircraft Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy a megállapodás megkötését egy fél éves tárgyalási időszak előzte meg, melynek során megfogalmazták a közös céljaikat: a duális képzések elindítását, és a kutatási, fejlesztési, innovációs projektek megvalósítását. Boros kiemelte, a cég célja, hogy az egyetemmel közösen érjenek el eredményeket az alternatív repülőgép-meghajtási lehetőségek, így pedig a repülési távolság növelése, és a repülők szélesebb körű használatának kutatása és fejlesztése terén.
Bachmann Bálint, a PTE Műszaki és Informatikai Karának dékánja az eseményen kifejtette, hogy a kar már több mint 50 céget tudhat partnerei között, de mindig mérföldkőnek számít az egyetem és a kar életében az, ha olyan sikeres gazdasági és ipari szereplők népszerűsítik az intézményt szakmai tudásuk közreadásával, mint például a Magnus Aircraft Zrt.
[su_box title=”Jövő tavaszra ígérik az első ütemet” style=”soft” box_color=”#cd112d”]A cég képviselői szerdán a pogányi repülőtéren szakmai bemutatót is tartottak. Az eseményen Boros László vezérigazgató ismertette a fejlesztéseket. A rendezvényen elhangzott: a gyárépítés engedélyezési terveinek előkészítése a végső fázisba jutott, elsőként egy 2000 négyzetméteres összeszerelő üzemet és egy 300 négyzetméteres irodaházat építenek fel a reptér közelében. A cég közölte, a tervek szerint ezek jövő év áprilisában már elkészülnek. Ezután következhet a második ütem, az 5600 négyzetméteres kompozitüzem kialakítása, ami 2018 végére fejeződhet be. A Magnus Aircraft több mint 100 új munkahelyet teremt. [/su_box]