Hirdetés

Két pécsi srác egy olyan rendszert álmodott meg, melynek köszönhetően a kihűlt pizza és az alulfizetett futárok már csak a múltból fognak rémleni. A két férfit a pécsi tesztüzemmód után rögtön meg is fenyegették: innen tudták, hogy muszáj belevágniuk a bizniszbe. Azóta több franchise-étterem is sorban áll azért, hogy regisztrálhasson a pécsi startupba.

Rátkai Tamást és Balog-Farkas Dávidot ugyanazok a hétköznapi problémák gyötörték, mint bárki mást: korgó gyomruk ellenére néha két órát várakoznak a rendelt ételre. A két pécsi elkezdett gondolkodni: hogyan lehetne a rendelési időt merőben lerövidíteni úgy, hogy közben a futároknak is több pénz maradjon a zsebükben. Hiszen a másik oldalról is adott az elégtelen rendszer: a futárok egy étterem alkalmazottjaként sokszor órákig ücsörögnek a konyhában, csúcsidőben pedig szétszakítják őket a rendelések, mindeközben alig keresik meg a minimálbért.

Ezen felbuzdulva 2016 elején Tamás és Dávid munka mellett piackutatásba kezdett: éttermeket kerestek meg és megkérdezték őket, hogy mi az oka annak, hogy akár 120 perc is lehet a szállítási idő, ha egyáltalán megérkezik a rendelt étel. Az éttermek őszintén beavatták a két pécsi férfit az ételszállítás 22-es csapdájába: kivétel nélkül arról számoltak be a cégek, hogy míg déltől kettőig és hattól tízig három futár tudná teljesíteni időre a rendeléseket, addig a köztes időszakokban egy is elég. A futároknak azonban napi pénzt fizetnek, így három futárt biztos nem tudnak alkalmazni az éttermek – panaszolták.

Az ételszállítás Uber-e

A visszajelzésekből és a megvizsgált nyugati módszerekből kezdték el építeni a rendszert, melyet később FleetYou-ra kereszteltek. – Ez egy algoritmuson alapuló rendszer, ami a már regisztrált éttermekben leadott rendeléseinket kiosztja, a legközelebb tartózkodó, szabadúszó futárnak. Amellett, hogy sokkal gyorsabb kiszállításban lesz részünk, okostelefonunkon végigkövethetjük a rendelt étel útját – mondja Balog-Farkas Dávid. Az ételkövetés-funkció miatt közel nullára redukálódott a telefonon érdeklődő vendégek száma, hiszen pontosan látják a térképen, hogy hol jár a rendelés, és ha telefonálnak is, akkor sem az étteremnek, hanem a futárnak – teszi hozzá Balog-Farkas Dávid.

A pécsi tesztkörök 2017 tavaszán nem várt fordulatot is hoztak. – Alig kezdtük el a rendszer próbatesztjeit, kaptunk egy üzenetet egy lelkes pécsitől. A találkozás során azonban hamar kiderült, hogy az érdeklődő nem segíteni vagy beszállni akar az üzletbe, hanem óva inteni, hogy megüthetjük a bokánkat ezzel az ötlettel, mert ő is hasonló profilú céget vezet – árulta el Dávid. Konkrétan megfenyegetett minket – folytatja a tulajdonos – ami borzasztóan hízelgő volt, hisz ha pusztán az ötlet ennyire megrettentett valakit, az azt jelenti, hogy valami forradalmiba kezdtünk.

A sikeres pécsi próbatesztek után a fiúk a fővárosban indították el a projektet, mely 2017 novemberétől teljes gőzzel elstartolt. Azóta több mint félszáz étterem, köztük nagy franchise-cégek is sorban állnak náluk, hogy csatlakozhassanak a programhoz, de a futárbázisuk is egyre nő. A két férfi azonban csak lassú léptekben engedi nőni a céget, nehogy túlkínálat legyen az egyik oldalon.

[su_quote]

Az éttermek is örülnek, mert csak akkor fizetnek, ha történik kiszállítás, de a futárok is jól járnak, mert sokkal több pénz maradhat a zsebükben, hiszen a futárkodást másodállásban is tudják végezni.

[/su_quote]

A pécsi ötletgazda elmondja, hogy Budapesten van olyan futáruk is, aki egy multinál középvezető, munka után pedig beül a 3-as BMW-jébe és négy-öt órát futárkodik. Ezzel akár havi 180 ezer forintot is zsebre tehet, arról nem is beszélve, hogy külön élményt szerez a vendégeknek.

– Azt szeretnénk, ha Pécsen maradna a cég központja, és pécsi alkalmazottaink lennének, hiszen itt élünk, szeretjük ezt a várost. Annak ellenére, hogy a fővárosban indult el először a projekt, nyáron szeretnénk Pécsen is bevezetni – zárja a tulajdonos.

Hirdetés