Az ÖPE újabb sajtótájékoztatón reagált a 100 elektromos busz beszerzéséről szóló javaslatot ért kritikákra. Mint ismert, a Pécs és Térsége Közösségi Közlekedéséért Egyesület (PTKE) alelnöke szerint akár össze is omolhatna a pécsi közlekedés egy nagy váltástól.
A Szövetség Pécsért támogatói kérésére az Összefogás Pécsért Egyesület aláírásgyűjtésbe fogott annak érdekében, hogy Pécs új elektromos buszokat szerezzen be, írtuk meg korábban. Kővári János önkormányzati képviselő azzal indokolta az akciót, hogy a városnak szerintük évente 1,5 milliárd forinttal kevesebbe kerülne a pécsi tömegközlekedés működtetése amennyiben 100 környezetbarát elektromos buszt vásárolna.
Erre reagálva mondta el Roflics Gergő, a Pécs és Térsége Közösségi Közlekedéséért Egyesület (PTKE) alelnöke, hogy óriási kockázatokkal járna, ha Pécsett egyik-napról a másikra a hagyományos buszokat elektromos meghajtású flottára cserélnék. A szakértő szerint mivel Pécsnek és más városnak sincs tartós használaton alapuló tapasztalata, lényegében lutrinak számítana ugyanis egy teljes flotta megvásárlása.
A péntek délutáni újabb sajtótájékoztatón Kővári János közlekedési szakértőt kért fel az imént vázolt felvetések megválaszolására. Paiger István elmondta, 2013-ban teszteltek már egy Kínában gyártott e-buszt, ami jól bírta a hegyi utakat és a hirtelen támadt havazásban is megállta a helyét. Az akkumulátorok sokat fejlődtek az utóbbi években és ráadásul 8 év garancia vállalásával gyártják őket. Paiger István szerint nem okozhat problémát a buszok felének hirtelen lecserélése a közlekedés szempontjából, hiszen új – korábban kipróbált – technikáról van szó, amit magyarországi gyártó tudna garantálni.
Kővári János hozzátette, az ÖPE nem javasolta Pécs teljes buszparkjának lecserélését, hiszen ezt 15 milliárdból nem is lehetne megvalósítani. A pénteki sajtótájékoztatón már 70-80 e-buszról beszélt a korábbi 100 helyett, ami a pécsi buszos járműállomány körülbelül ötven százalékát teszi ki.