Hirdetés

Az internetezők nagy többségének a magyar konyha a kedvence, egy új étel kipróbálására 2000–5000 forintot szánnak, és mielőtt elmennének egy új étterembe, az interneten olvasnak róla – derült ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös, étterembe járási szokásokról készített felmérésből.

A válaszadók több mint fele szeret teljesen új ízeket kipróbálni. A 25–39 évesek között ez az arány még magasabb, közel 75 százalék. Külföldön a válaszadók fele próbálja ki a helyi jellegzetességeket, de csak akkor, ha nincs benne szokatlan alapanyag.

A felmérés szerint a legtöbben hagyományos éttermet választanak, ha nem otthon étkeznek. A gyorséttermek a 18–24 évesek körében a legnépszerűbbek, 50 éves kortól a hagyományos étterem vezet az étteremtípusok között.

A válaszadók 87 százalékának a magyar ízvilág a kedvence. Második helyen az olasz ételek végeztek 76 százalékkal, miközben a 30–39 évesek még ennél is nagyobb arányban rajongói az olasz konyhának. Harmadik helyen a görög, negyediken pedig a kínai ételek végeztek. A 18–29 évesek az amerikai és a mexikói ételeket is kedvelik.

A legtöbben, a választ adók 72 százaléka a neten olvas utána az adott helynek, mielőtt elmenne oda. Közel 60 százalékuk ismerősei ajánlásaira hagyatkozik. A barátok ajánlása a legfiatalabb korosztályban még nagyobb arányú, 76 százalék, a neten pedig a 30–39 éves válaszadók 91 százaléka ellenőrzi a kinézett éttermet – írták.

Hirdetés