Pécsi cégek, baráti körök, családok, irány az állatkert! Olyan – Magyarországon egyedülálló – csapatépítő és érzékenyítő játék indul a zoo területén, mely nem csak izgalmas, szórakoztató és elgondolkodtató, hanem feladványainak köszönhetően a résztvevők testközelből tudhatnak meg rengeteget az őket segítő fogyatékkal élők világáról, nehézségeikről. Kár lenne kihagyni!
Egyedülálló, izgalmas és érdekes csapatépítő játék indult Pécsen, mely azon túl, hogy közös gondolkodásra késztető logikai feladványaival összekovácsolja a baráti, családi, vagy épp munkahelyi közösségeket, egy sokkal fontosabb célt is szolgál: a teljesítendő feladatokat a fogyatékkal élőkből álló pécsi társadalmi vállalkozás, a Specko csapata mozgatja, a többállomásos játék története és kihívásai pedig az ő életük nehézségeire világít rá testközeli, érzékenyítő formában.
A nem mindennapi csapatépítő játéknak pedig keresve se találhattak volna jobb és egyedülállóbb helyszínt a Pécsi Állatkertnél, ahol pénteken Őri László, Pécs alpolgármestere, Siptár Dávid, az állatkert igazgatója és Pintér Csaba, a Specko alapítója mutatta be a ParaZoo nevű kezdeményezést.
Őri László kiemelte, hogy a város és az állatkert az intézmény megnyitása óta törekszik arra, hogy időről időre olyan attrakciókat és programokat szervezzenek a látogatóknak, melyek sajátos megközelítésükkel, az állatkerti közeg újraértelmezésével szólítják meg őket. Ebbe a szisztémába tökéletesen illik a ParaZoo csapatépítő és érzékenyítő játéka is – mondta az alpolgármester.
– Az elmúlt években az állatkertben kreatív ötletekben, újításokban nem volt hiány, és bízunk abban, hogy a most induló, egyedi csapatépítő játékkal olyanokat is meg tudunk szólítani, akik korábban nem jöttek el a Pécsi Állatkertbe, hiszen a családok megszólításán túl a fogyatékkal élők helyzetét bemutató ParaZooval a baráti társaságok, munkahelyi csoportok összetartásának erősítése, szociális érzékenységük fejlesztése a kiemelt célunk – mondta Őri László.
Siptár Dávid hangsúlyozta, hogy a Pécsi Állatkert megnyitásakor is nagy figyelmet fordítottak azokra, akik testi fogyatékosságokkal, betegségekkel élnek, ebből kifolyólag az egész állatkert teljesen akadálymentes, bejárható kerekesszékkel is. Hozzátette, hogy az állatkerti táborokban már korábban kipróbálták a játék egy másik formáját kisgyerekek részvételével, mely nagy sikert aratott.
– A ParaZooval a célunk az volt, hogy egy olyan, Magyarországon egyedülálló lehetőséget tudjunk biztosítani főként cégek, vállalatok, baráti társaságok és családok számára, mely nemcsak egy klasszikus csapatépítőként értelmezhető, hanem érzékenyítésként is. Fordított szituációk jönnek létre ebben a játékban, melyeket talán a szabadulószobákhoz lehet hasonlítani. Állomásokat kell végigjárni az állatkertben, az állatvilággal, élővilággal kapcsolatos logikai-ügyességi feladatokat kell megoldani úgy, hogy közben ebben fogyatékkal élő munkatársaink lesznek segítségükre. Arra szeretnénk így felhívni a figyelmet, hogy azok, akik a mindennapokban a támogatásunkra szorulnak, számunkra hatalmas segítséget tudnak nyújtani, a játék során pedig őket megismerve sokat tanulhatunk tőlük – mondta az állatkert igazgatója.
Pintér Csaba ezt követően elmondta, hogy céljuk az, hogy több találkozást, több kapcsolatot tudjanak kialakítani az ép és a fogyatékkal élő emberek között.
– Úgy gondoltuk, hogy a játékos forma nagyon alkalmas arra, hogy a pécsiek egy vidám, emocionális közegben találkozzanak például a siketek, vakok, a nehezen mozgók, a kerekesszékesek életével. Egy minden érzékszervre ható kalandjátékot dolgoztunk ki ezért, ez a Specko szabadulószobája a Létra közösségi térben. Sokat gondolkodtunk azonban azon, hogy hogyan lehetnénk mobilabbak, hogyan tudnánk kivinni szabadtéri helyszínekre a feladványokat, épp ezért nagyon örültünk annak, hogy az állatkert megkeresett minket a ParaZoo kapcsán. Több nagy sikerű játékunk volt már itt korábban, szerintem az állatkert tökéletes helyszínt biztosít az általunk kitalált érzékenyítő programnak – mondta Pintér Csaba.
Az amúgy egyórás játék rövidített formáját ki is próbálhattuk: az állatkertben eltűnt „paralányt” kellett megtalálnunk, akihez különböző titkokat feltáró feladványok megoldásával juthattunk közelebb. Például egy siket nőnek kellett segítenünk abban, hogy több nagy csigaházat megkongatva-megszólaltatva megkeressük a számára nem hallható, nem ismert „ré” hangot.
A játékhoz legalább 3 fő jelentkezése szükséges, regisztrálni pedig az állatkert honlapján lehet (ahol további információkat is megtudhatnak a játékról), a szervezést megkönnyítendő legalább 5 nappal a tervezett játék előtt.