2 C
Pécs
péntek, november 22, 2024
KezdőlapJuniorHellóRemek programok segítik az egyetemistákat, hogy ne morzsolódjanak le

Remek programok segítik az egyetemistákat, hogy ne morzsolódjanak le

Közel 1,8 milliárd forintos európai uniós támogatásból, döntően a felsőoktatási lemorzsolódás csökkentését célzó fejlesztések valósultak meg az Oktatási Hivatal koordinálásával – hangzott el az EFOP-programot ismertető sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten.

Gloviczki Zoltán, az Oktatási Hivatal elnöke elmondta: egy kiemelt országos programot valósítottak meg 32 hónap alatt, és a fejlesztések alapvetően a felsőoktatás lemorzsolódásának csökkentését célozzák.

Ismertette: a projekt több területet érint, a fejlesztések alapját az OH által működtetett felsőoktatási informatikai rendszer szolgáltatta.

Az elnök kitért a digitális tankönyvtár fejlesztésére, amely elmondása szerint 21. századi, korszerű, jól kereshető, 1000 új felsőoktatási címmel bővülő adattárrá vált.

A felsőoktatási informatikai rendszer fejlesztése által lehetővé vált – a köznevelés rendszeréhez hasonlóan – a hallgatók szociális hátterének vizsgálata, következtetések levonása az ágazati irányítás számára.

A projekt érintette a diplomás pályakövetési rendszert is, továbbfejlesztésének köszönhetően országos adatintegráció valósulhatott meg. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal, az államkincstár, a Pénzügyminisztérium, a Diákhitel Központ, az Állami Egészségügyi Központ országos adatbázisaival integrálva tudnak sokoldalú tájékoztatást nyújtani a leendő hallgatóknak, középiskolásoknak, szüleiknek.

Horváth Zita, az Innovációs és Technológiai Minisztérium felsőoktatási helyettes államtitkára elmondta a projekteredményekből jól látható, hogy a lemorzsolódás alapvetően az első két félévben jellemző a felsőoktatásban. Ennek aránya átlagosan 30 százalékos: vannak tehát olyan területek, ahol magasabb, máshol alacsonyabb, illetve előfordul átmeneti lemorzsolódás is.

Szeretnének legalább 10 százalékot javítani ezen az elkövetkező években – jelezte a helyettes államtitkár.

Megjegyezte, érdemes vizsgálni az egyetemeknek a bekerüléskor azt is, melyek azok a kompetenciák, amelyek nélkül a lemorzsolódás nő.

A diplomás pályakövetési rendszer azokat a kompetenciákat méri, amelyeknek köszönhetően a fiatalok megtalálják boldogulásukat a munkaerőpiacon – közölte Horváth Zita.

Hirdetés
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő