-0 C
Pécs
szombat, november 23, 2024
KezdőlapHírzónaHelyi hírekPécsi adózók figyelmébe: megváltozott a helyi adók elektronikus befizetésének módja

Pécsi adózók figyelmébe: megváltozott a helyi adók elektronikus befizetésének módja

A pécsi önkormányzat közleményben tájékoztatja a pécsi adózókat, hogy március 8-tól a helyi adók elektronikus befizetésének módja megváltozott. 

A korábban a pécsi önkormányzat honlapján lévő elektronikus bankkártyás fizetési lehetőség megszűnt, ehelyett az E-önkormányzat portál nyújt lehetőséget a helyi adók online bankkártyával történő befizetésére. Itt a nap 24 órájában biztosítják az ügyfélkapuval rendelkező adózók számára az aktuális adóegyenlegek pontos és részletes lekérdezését. Március 8-tól ezen adózóknak elérhető az adó-, díj- és illetékfizetési kötelezettségek online lekérdezése és befizetése is az E-önkormányzat portál nyitólapjára kattintva.

Az ügyfélkapuval nem rendelkező adózók részére a bankkártyás befizetés lehetőségét továbbra is biztosítják a Polgármesteri Hivatal Adóügyi Osztályának ügyfélszolgálati irodában (7633 Pécs, Endresz Gy. u. 8/A.) is ügyfélfogadási időben.

Korábban arról adott ki közleményt a pécsi önkormányzat, hogy az esetleges késések a csekkek esetében nagy részben köszönhetőek a nemrég bevezetett informatikai rendszer hibájának:

„A pécsi adózóknak a Polgármesteri Hivatal Önkormányzati Adóhatósági Főosztálya küldi ki a helyi adók befizetéséről szóló határozatokat, értesítőket és csekkeket. Ebben az időszakban a március 15-én befizetendő építményadó, telekadó, gépjárműadó, illetve az egyenlegértesítő szerinti összegről szóló csekkek postázása esedékes.

Mindezt minden önkormányzatnak egy 2016-os kormányrendelet értelmében egy ASP nevű informatikai rendszer segítségével kell elvégeznie. Viszont a nemrégen bevezetett rendszer rengeteg probléma és hiba forrása. Az ASP, amelyet egy szakminisztérium felügyelete mellett működő állami cég üzemeltet, a tapasztalatok szerint jelenleg nem alkalmas egy Pécs méretű és összetettségű város adatainak megbízható kezelésére, továbbítására és rögzítésére – a visszajelzések szerint a rendszer instabil, a problémák központi kezelése időt vesz igénybe, miközben a törvényi határidő a városok polgármesteri hivatalaira ró terhet.

Az Önkormányzati Adóhatósági Főosztály munkatársainak sok hibát egyenként kell kijavítania az ASP többszöri meghibásodása mellett. Komoly munkát végeznek, hogy a hibákat elhárítsák, és a pécsiek minél előbb megkapják az adók befizetéséhez nélkülözhetetlen iratokat, csekkeket. Remélhetőleg a problémák sorozata időben leküzdhető lesz és kompenzálni lehet majd az informatikai rendszer okozta késedelmet. Cél, hogy az adócsekkek és iratok postázásakor ne ismétlődhessen meg a tavalyi, sokakban felháborodást keltő hiba.

Ha mégis csak késéssel sikerül postázni a csekkeket, arról természetesen értesíteni fogja az önkormányzat az adózókat, akiktől türelmet és megértést kér. Egyben felhívják az ügyfélkapuval rendelkezők figyelmét, hogy az E-önkormányzati portál/adóegyenleg lekérdezés menüpontjában lekérdezhetik a 2020 március 15.-én esedékes helyi adófizetési kötelezettségeiket addig is, amíg a posta kézbesíti a papíralapú küldeményeket.”

Hirdetés
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő