Az LMP frakcióvezetője szerdai sajtótájékoztatóján elmondta, hogy meg fogják találni azokat a jogi lehetőségeket, amelyeknek köszönhetően kormány által „elrabolt” közvagyont vissza fogják tudni adni az embereknek.
Június 14-én jelent meg az a pályázati felhívás, ami szerint a kormány privatizálni akarja a magyar autópályákat, a koncessziós közbeszerzési kiírás szerint ugyanis 35 éven keresztül egy magáncég végezné a gyorsforgalmi utak építését, karbantartását, felújítását és üzemeltetését is. Az ügy kapcsán tartott sajtótájékoztatót szerdán a Széchenyi téren Keresztes László Lóránt, az LMP frakcióvezetője, aki szerint a kormány óriási károkat okozna ezzel az országnak és az embereknek.
– Amit a Fidesz az elmúlt hónapokban tett, és amire most készül, az a nemzetárulás minősített esete. Láthattuk, hogy 1000 milliárd forintnyi közvagyont szerveztek ki magánalapítványoknak. Látható az is hogy szinte a teljes magyar felsőoktatást fideszes magánalapítványokba szervezték ki, köztük a legnagyobb vidéki tudományegyetemeket is. Látható továbbá az is, hogy a helyközi közösségi közlekedést is piacosítanák. Jó esély van arra is, hogy a helyi tömegközlekedést is el akarják venni az önkormányzatoktól. Emellett az elmúlt évtizedben hagyták lepusztulni a víziközmű-hálózatot és hoztak egy olyan jogszabályt, amelynek célja, hogy a víziközműveket fenntartó cégeket kizsarolják az önkormányzatoktól. Amit a Fidesz művel, az féktelen rablás és féktelen rombolás – mondta Keresztes László Lóránt.
Kiemelte, hogy 2022-ben meg fogják találni azokat a jogi lehetőségeket, hogy az így kiszervezett és „elrabolt” közvagyont vissza fogják adni a magyaroknak. Addig is – folytatta – fontos, hogy a már beharangozott kiszervezések ellen az LMP minden erővel tiltakozni fog, amiben számítanak az önkormányzati szövetségek együttműködésére is.
– A legfontosabb közműhálózatoknak, közszolgáltatásoknak önkormányzati és nemzeti tulajdonban kell maradniuk. Az önkormányzatoknak és a fenntartó cégeknek azonnal meg kell adni azokat a forrásokat, amelyek a közműhálózatok karbantartásához szükséges. Emellett egy olyan jogszabályi környezetet és finanszírozási rendszert kell kialakítani, amely által az önkormányzatoknak lehetősége nyílik arra, hogy megfelelő minőségben fenntartsák, finanszírozzák és fejlesszék a helyi közösségi közlekedést – mondta a frakcióvezető, hozzátéve, hogy az LMP egy olyan egységes, közösségi szövetségeken alapuló tömegközlekedési rendszert dolgozna ki, amely azonos tarifákkal, egységes menetrenddel nyújtana a jelenleginél jobb szolgáltatást.