A minőségi munkavégzést, a szó legeredetibb értelmében vett közszolgálatot és a dinamikus, rugalmas közigazgatás megteremtését tekinti céljainak Pécs új jegyzője, a májustól hivatalba lépő dr. Lovász István. A jogász szakember többek között erről is beszélt lapunknak adott interjújában.
– Nem ismeretlen hely Lovász István számára a pécsi városháza, hiszen idestova hét éve dolgozik a ranglétrát végigjárva az épületben. Mi vezérelte, amikor a jegyzői álláspályázaton való elindulás mellett döntött?
– Némileg az előzményeket is ismertetve, s szélesebb aspektusba helyezve a kérdést azzal kezdeném, hogy a közigazgatási jog iránt már az egyetemen is érdeklődtem. Azt követően éppen ezért helyezkedtem el az önkormányzati közigazgatásban, s dolgozom immár jó pár éve a városháza falai között. Érdekel a terület, kihívásokat látok benne. Azt gondolom, hogy rendkívül sokrétű, szerteágazó, komoly elhivatottságot, tudást, képességet igényel a feladat magas színvonalon való művelése. Mindig találtam benne kellő előrelépési lehetőséget. Ennek tudatában döntöttem egy rövid megfontolást követően, hogy indulok a pályázaton.
– Volt bármilyen külső ráhatás, akár városvezetők részéről, hogy pályázzon?
– Mind a jelenlegi, mind a volt városvezetéssel szoros, gördülékeny és hatékony szakmai kapcsolatot ápoltam. Ezzel együtt a mostani döntésemet kizárólag saját indíttatásból hoztam meg.
– Mennyiben lesz más jelenlegi munkája, mint az eddigiek?
– A feladat nagysága több szempontból is megközelíthető a teendők rendkívüli összetettsége miatt. A jegyző ezres nagyságrendben gyakorol hatásköröket. Ennek kapcsán szinte minden területen átfogó ismeretekkel kell rendelkezni. Emellett a polgármesteri hivatal vezetőjeként, a munkáltatói jogok gyakorlójaként is meg kell állnia a helyét, s a közgyűlési üléseket is folyamatosan elő kell készítenie. Igen komoly szellemi kihívásról beszélhetünk tehát.
– A következő időszakban, illetve az ősszel esedékes sarkalatos törvények parlamenti tárgyalása idején milyen nagyobb feladatai lesznek?
– A nyári szünet előtt még két vagy három közgyűlés is lesz, így az új helyzettel való ismerkedés, az asszimilációt követően ezek előkészítése jelenti a legnagyobb feladatot. Az őszi időszak folyamán esedékes jogszabályok megalkotásakor, módosításakor az előkészítés körében a hivatal szakmai javaslatainak összeállítása, másrészt a döntések önkormányzati átültetése, végrehajtása lesz majd a munka középpontjában.
– Mindeközben talán legfontosabb feladata lesz, hogy még inkább kinyíljon a hivatal kapuja, azaz a közigazgatás közelebb kerüljön az emberekhez. Milyen változásokra lehet számítani?
– Teljes mértékben egyetértek a városvezetéssel abban, hogy komoly prioritást jelent a terv gyakorlatba való átültetése. Gyors, zökkenőmentes és rugalmas váltással egy nyitott, polgárbarát ügyfélszolgálatot szeretnék létrehozni. Hozzá kell tennem, ennek alapjait már az elmúlt időszakban letette elődöm. Én ezt a munkát szeretném folytatni. Jó esély van rá, hogy a keleti városrészben még idén ügyfélforgalmi, ügyfélszolgálati iroda létesüljön, majd ezt még Kertvárosban és Uránvárosban is kövesse két másik. Ezeken a pontokon anélkül nyílik lehetőség például okmányirodai ügyintézésre, hogy az ügyfeleknek a Kossuth téri központba kelljen látogatniuk.