Többségi tulajdonossá válva rövidesen beszállhat az állam a pogányi reptér működtetésébe. Másfél éve zajló, a pécsi önkormányzat jelenlegi vezetése által elindított folyamat zárulhat ezzel le, aminek a légikikötő jelentős fejlesztése a fő célja – írtuk június végén.
Reptérfejlesztés: közel a megegyezés Pécs és az állam között
Most a Népszava arról írt: ősszel dönthet a kormány a kérdésben. Ruzsa Csaba, Pécs gazdasági ügyekért felelős alpolgármestere a Népszavának azt mondta: a városnak továbbra is az a célja, hogy a pogányi repülőtér bekapcsolódjon a nemzetközi légi közlekedésbe. Mivel erre a beruházásra uniós támogatás nem igényelhető, tőkeerős befektető pedig nem érdeklődik, a város csakis az államtól remélhet segítséget. Az alpolgármester szerint esély van rá, hogy a kormány és a város a reptérfejlesztésben együttműködik.
Az állam azonban csak akkor költ a pécsi repülőtérre, ha előbb megszerzi a létesítményt üzemeltető cégben a tulajdonrész többségét, magyarázta a lapnak Ruzsa Csaba, aki hozzátette: a város hajlik arra, hogy eladja tulajdonrészét az államnak.
A Népszava által megkérdezett szakemberek szerint egy esetleges komolyabb fejlesztés után is veszteséges marad a reptér, de olyan járulékos bevételeket generálna a költségvetésben, hogy a veszteség finanszírozása megérné az államnak.
Egy példát is hoz a Népszava: ha csak hetente egy repülőgép leszáll Pécs-Pogányban 150 külföldi turistával, akik egy hetet a közeli Harkányban üdülnek, akkor a fürdővárosban időző vendégek költései után évente 80-100 millió forint áfatöbblete van a költségvetésnek.